Klacht Energiedirect.nl: Torenhoge rekeningen

Moes

Jaareind afrekening was voor 1 persoonshuishouden €300!
Dit terwijl ik maandelijks al €95 kwijt ben aan energie wat ik AMPER verbruik.
Ik heb gemaild maar krijg als antwoord dat mijn meterstanden van afstand gemeten worden en dat ik bij de netwerk beheerder mag aankloppen.
Absurd!!! Ik heb nu bijna mijn betalingsregeling afgerond en helemaal betaald maar ik wil mijn zuurverdiende geld terug. Ik verbruik bijna niks. Ik heb de verwarming zowat nooit aan en ook kook ik 1 x in de week. De stroom wordt hier heel miniem tot normaal gebruikt in me 2 kamer woning. €95 per maand en dan aan het einde van het jaar dus nog €300 bij moeten betalen?! Ongelofelijk. Ik zal direct veranderen van energie maatschappij maar ik wil eerst mijn geld terug nu ik de incasso's heb weten te vermijden door gewoon netjes te betalen.

Geld terug en weggaan bij energiedirect
Ik raad dit iedereen aan

Energiedirect.nl
    Beste Mostapha,

Bedankt voor je bericht. Hieronder leg ik graag uit wat de situatie is.

Je hebt in het afgelopen jaar 70 euro per maand betaald aan Energiedirect.nl. We hebben de meterstanden van de netbeheerder ontvangen en de 70 euro per maand bleek helaas te weinig. Dit is dan ook de reden dat er een bijbetaling is ontstaan en we het termijnbedrag hebben aangepast naar 97 euro.

Je netbeheerder is de eigenaar van je slimme meter. Zij leveren de meterstanden bij ons aan. Wanneer je vermoedt dat de meter niet juist word uitgelezen, kunnen wij hier als energieleverancier niets in betekenen. Mijn collega heeft je daarom geadviseerd contact op te nemen met de netbeheerder.
    Mocht blijken dat de meter defect is, zal er een correctie plaatsvinden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens je een fijne dag toe.

Mireille
    Webcare Energiedirect.nl

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?