Opgelost door Energiedirect.nl: Voorschotnota terwijl contract is afgelopen

John

Mijn jaarcontract loopt af op 7 januari 2014 en de nieuwe leverancier heeft dit gemeld aan Energie Direct. Net voor afloop krijg ik een jaarnota voor het verbruik vanaf 8 januari t/m 31 december 2013 + voorschotbedrag voor januari 2014 terwijl
Ik nog maar over 7 dagen in 2014 energie hoef te betalen.
Ik krijg in januari ook al een voorschotnota van de nieuwe leverancier. In totaal dien ik Energie Direct € 470,- te betalen( € 140,- eindafrekening plus € 330,- voorschot).
IK bel op en als oplossing krijg ik te horen: Storneer de nota en vraag DAARNA een betalingsregeling aan! Op mijn verzoek om een leidinggevende aan de lijn te krijgen krijg ik, na een paar minuten wachten aan de telefoon, te horen: Die KAN u niet te woord staan. Hij/zij wilde niet, anders had het gesprek in plaats van de vijf minuten intern overleg plaats kunnen vinden. IK wordt nog wel gebeld of gemaild.

Pas het voorschot aan naar 1/4 deel. Probleem opgelost, geen tijd verspild! Kan ook eenvoudig geregeld worden via de klantenservice. Doorschakelen naar debiteurenadministratie en klaar. Veel mensen hebben tegenwoordig jaarcontracten, dus dit probleem komt vaker voor. Maak hier een goed werkbaar protocol voor zonder de klant op stang te hoeven jagen.

Energiedirect.nl
    Beste klant,Vandaag heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor. Daarom heb ik je een e-mail toegestuurd met uitleg. Ik heb de eindnota voor je op laten maken. Het nog te betalen bedrag staat vermeld in de verzonden e-mail. Je kan de eindnota al inzien in Mijn energiedirect.nl.Groetjes,
    Ralf
    John
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik maak het afgesproken bedrag handmatig over.
    Hopelijk wordt er een procedure gemaakt voor deze problematiek zoals rechtstreeks doorzetten naar de debiteurenadministratie.
    Groeten,
    John Bexkens