Klacht Energiedirect.nl: Wildvreemde heeft contract op mijn adres afgesloten

GSt

Krijg een brief van Eneco met een eindafrekening vanwege een tussentijdse beeindiging van mijn contract. ?? Nooit iets beeindigd. Navraag bij Eneco; blijkt dat Energiedirect mijn contract heeft opgezegd. Ken ik niet. Energiedirect gebeld: Bent u [naam verwijderd door moderator]? Die heeft namelijk voor een bol.com bon een contract op uw adres afgesloten. Oh, dat bent u niet? Nou dan gaan we uitzoeken wat er is gebeurd. Dat duurt een week. Kan dat niet in een uur? Nee.

Het lijkt me dat Energiedirect niet zorgvuldig heeft gehandeld. Nalatigheid is het woord dat in me opkomt. [naam verwijderd door moderator] van de klantenservice (ik ben geen klant en ontvang geen service...) mag niets anders toezeggen en kan me "vanwege de wet bescherming persoonsgegevens" niet vertellen wie de verantwoordelijke is noch daarmee doorverbinden.

Ogenblikkelijke correctie en herstel van oude contractsituatie.

Energiedirect.nl
    Beste heer [naam verwijderd door moderator], Ik heb u een reactie gegeven op uw Facebook bericht. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze stellen via Facebook. Groetjes Shifayz
    GSt
    Berichten op Facebook beloofden veel, zie hieronder. Maar twee weken later hebben Eneco en de netbeheerder nog niets van Energiedirect gehoord. Eneco trekt uit zichzelf aan de bel, Energiedirect niet. Slecht. Gaat in tegen de ook door Energiedirect onderschreven Gedragscode.
    "Dit betekent dat je eigen leverancier de levering weer moet overnemen. Hiervoor moeten we contact opnemen met je leverancier. Voordat zij zelf aanmelding opnieuw verrichten kunnen enkele werkdagen overheen gaat."
    Energiedirect.nl
    Beste klant,We hebben hierover vanmiddag contact gehad. Eneco is hier inmiddels van op de hoogte en zal ons verzoek in behandeling nemen.Gr. Ralf
    GSt
    Traag. Onverschillig. Onbetrouwbaar. Ik heb mijn informatie steeds van Eneco moeten krijgen terwijl de noodzaak tot actie bij Energiedirect lag, veroorzaakt door nalatigheid van ED. Geen verontschuldigingen anders dan "excuses voor het ongemak" en "vervelend". De handelwijze van ED kost me tijd en geld.
    Bovendien word ik hierboven geadresseerd als "klant". Als Ralf het fatsoen had genomen het dossier te begrijpen, dan zou hij weten dat ik geen klant ben. ED zorgt beter voor zijn fraudeurs.

GSt

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?