Opgelost door Energiedirect.nl: zoals vaker gebeurt beloofd de klanten service je veel maar wordt daar niks van waargemaakt

content Opgelost
Arne_V

wat beloofd is aan mij door de klanten service

de app geeft incorrecte informatie of energie direct ligt de boel op.

Toen ik overstapte naar energie direct werd mij uiteraard weer veel beloofd waarvan te weinig waar is.
Mijn grootste irritatie op dit moment is dat ik voor heen bij essent zat en die een hele fijne app hebben waarop je je meterstanden zelf invult en perfect kan zien wat je verbruikt aan gas en elektra.
En bij energie direct moet je je meterstanden invullen en wordt er gezegd alleen wat je aan het eind van het jaar terug krijgt.
(volgens de oplichter die mij aan energie direct geholpen heeft zou deze app precies hetzelfde zijn als die van essent, want energie direct is een dochter onderneming van essent)
Ik vul de meterstanden regelmatig in en kon elke maar zien wat ik aan het eind van het jaar terug zou krijgen.
ELKE maand zat dit tussen de 80 en 90 euro..
En heel toevallig kon ik de laatste maanden voor de jaar opgaaf de app niet meer gebruiken en wat invullen.
En wat ik dat al weer zag aankom ik kreeg minder gestort, maar 66 euro...

Energiedirect.nl
    Goedemiddag, Arne. Allereerst hartelijk dank voor je review. Ik heb je zojuist gebeld op het bij ons bekende mobiele nummer. Helaas heb ik je niet mogen treffen (ik bel anoniem).

Ik begrijp uit je bericht en eerdere contacten dat de start bij ons niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Ik ben blij dat we hierin samen uiteindelijk wel tot een oplossing hebben kunnen komen.

Wat betreft onze app, klopt het dat deze anders werkt dan die van Essent of andere leveranciers. De verwachtte teruggave die je in de app ziet, is er om je een indicatie te geven van wat je kunt verwachten. Het is geen zekerheid dat de teruggave zo zal zijn, dit omdat we het uiteindelijk verbruik altijd af moeten wachten. Ik begrijp uit je bericht dat je teleurgesteld bent in de lagere teruggave. Helaas kunnen aan de verwachting in de app geen zekerheden ontleend worden.

Ik leg je graag uit waarom in de 2 maanden voor de jaarnota de herberekening functie op stop wordt gezet.. In die periode gaan we alles opnieuw (in)calculeren voor je. We gaan je verwachtte jaarverbruik bijstellen, zodat we je een nieuw termijnbedrag advies kunnen geven voor het aankomende jaar. Om te voorkomen dat je in de tussentijd een onjuist advies krijgt, adviseren we je om in die periode geen herberekening te doen.

Ik hoop dat je met mij uitleg meer duidelijkheid en inzicht hebt gekregen in de werking van onze app. Uiteraard nemen we alle feedback en adviezen omtrent onze app mee voor in de toekomst! We zijn dan ook constant bezig met het verbeteren en ontwikkelen van onze app.

Mocht je nog vragen hebben n.a.v. mijn bericht dan hoor ik dat uiteraard graag van je.

Tessa
    Webcare energiedirect.nl
    Hallo Tessa,

Ik snap dat een schatting geen definitief bedrag is, maar... als het HELE jaar al een schatting gedaan word van +- 85 euro en de laatste twee maanden het verbruik niet veranderd of zelfs minder word (twee warme maanden)
    kan het niet zo zijn dat die schatting er 20 euro naast zit.

en dat het allemaal niet vlekkenloos begonnen is bij jullie is zeker waar en ik baal daar nog steeds van.. die oplichter van een collega van je die mij dit aangesmeerd heeft mag tot op de dag van vandaag nog ontslagen worden.

ik zou ook zeker graag nog de telefoon gesprekken van hem willen krijgen want die heb ik nog steeds niet mogen ontvangen terwijl ik er wel gewoon recht op heb.

ik ben geen mierenn**ker maar het gaat mij om het principe dat de app er echt ver naast zit.

de essent app kon mij perfect laten zien wat ik aan elektra kwijt was en aan gas.

ik ben aan het nadenken om de overstap te maken terug naar essent omdat hun app voor mij erg fijn werkte.
    daar kon ik alles perfect mee in de gaten houden, zodat ik geen bedonderd gevoel krijg omdat ik ineens 2 maanden niks meer kan invullen.

bij essent was ik ook zeker voordeliger per maand !!
    bij jullie zit ik aan 95 euro per maand omgerekend !!
    bij essent zat ik ruim 20 euro daar onder.
    Energiedirect.nl
    Goedemiddag Arne,

Uit jouw bericht begrijp ik dat je het niet eens met onze reactie. Ik begrijp heel goed dat je van de Vooruitkijker een correct advies verwacht en geen verassingen.

Ik wil hier graag met je over in gesprek gaan. Ik heb jouw klacht doorgezet naar onze klachtenafdeling die binnen 3 werkdagen contact met je opnemen ( anoniem).
    Zo hoop ik dat we toch goede vrienden blijven en dat je antwoord krijgt op je vraag.

Webcare energiedirect.nl

Arne_V
de persoon die mij benaderd heeft zal aangesproken worden op de manier hoe hij mij met leugens en valse beloftes binnen gehaald heeft. ik heb de optie aangeboden gekregen zonder losse eindjes over te mogen stappen naar een andere leverancier. en er is met mij een aantal zaken besproken en bekeken wat een klein beetje verduidelijking gegeven heeft bij mij. voorlopig blijf ik klant omdat mijn tarief tot 2020 nog erg goedkoop is omdat het contract voor alle verhogingen ingegaan is. en ik zal een andere app gaan gebruiken die mij wel mijn verbruik gedetaileerd en gerichter kan laten zien.

Ook een klacht indienen over Energiedirect.nl?