Klacht EnergieFlex: Afsluiting van diensten terwijl de fout bij Energieflex zelf ligt.

DaniellevL

Afsluiting van diensten terwijl de fout bij Energieflex zelf ligt.

Ongeveer 1,5 mnd geleden klant geworden. Een borg betaald van €480,-. Allerlei mails gekregen waaronder een overgangsnota waarin staat dat ik geldt ga ontvangen ongeveer €240,- omdat de schatting die in eerste instantie gemaakt was, niet correct was. Vervolgens krijg ik een nieuwe overgangsnota waarbij wederom staat; door u te ontvangen (en dus niet te betalen) waarbij ik zo'n €100,- zou ontvangen. De andere nota van zo'n €240,- stond netjes als status betaald. Deze week betaal ik weer netjes een termijnbedrag van €200,- waardoor ik verwacht dat er genoeg op sta. Zie ik ineens een mailtje dat de levering wordt gestopt. Na gebeld te hebben met energieflex blijven ze stug herhalen dat ik had moeten betalen, wat dan vraag ik me af want dat staat nergens.... Ja ik krijgt een smsje dat het tegoed op is. Klopt maar ook een mail dat er €240,- betaald is en nog €100,- aankomt. Nee zegt hij die €240,- was fout van ons je ontvangt maar €100,- en je staat nu €44,- in de min, meer dan 30 dagen dus wordt je afgesloten. Of je betaald de aansluiting weer voor nog eens €58,- extra... Energieflex heeft inmiddels €680,- van mij en vindt dat het recht heeft op meer. Ik als klant zijnde moet binnen 30 dagen betalen maar het terugstorten van mijn geld mag 6 weken op zich laten wachten. Ja mevrouw, dat is wettelijk zo geregeld.

Stelletje onprofessionele klootzakken zijn het wat mij betreft. Ik leg me hier niet bij neer!

Erkennen dat ze als organisatie omslachtig te werk gaan en zien dat ze fouten daarmee hebben gemaakt wat het voor een klant onoverzichtelijk maakt. De klant niet de schuld geven voor rotzooi van de organisatie zelf. Ik verwacht een excuus, compensatie en zsm mijn geld terug. Niet die 6 weken!!!

EnergieFlex

U heeft in het begin een factuur betaald van 481,60. Deze bestaat uit 59,- spoedaansluitkosten, 72,60 voor de aanschaf van de slimme meter en 350,- euro waarborg. Inmiddels is de slimme meter geplaatst en betaald u voor het werkelijk verbruik. In de periode voor de slimme meter heeft u éénmalig een voorschotbedrag betaald van 200,- euro. U heeft minder verbruik dan die 200,- euro waardoor u geld terug krijgt van ons. Dit was eerste instantie 240,25 en is vervolgens hersteld naar 106,45.

Het bedrag van de overgangsnota wordt altijd binnen 60 dagen op uw tegoed geplaatst. Dit heeft inmiddels plaats gevonden op 18-05-2017. Na 18-05-2017 stond u nog negatief waardoor u zelf moet opwaarderen om een positief saldo te creëren. In de periode dat de slimme meter functioneert en u voor het werkelijk verbruik betaald is het aan u om zorg te dragen dat u een positief saldo heeft. Zo niet dan mag u 30 dagen rood staan en is het van belang om voor einde van die 30 dagen een positief saldo te creëren.

Wij kunnen voorstellen dat wanneer u twee keer een overgangsnota ontvangt het onoverzichtelijk kan worden. Wij willen daarvoor onze excuus aanbieden en daarom bereken wij geen heraansluitkosten van 59,- euro.

Hopende u genoeg geïnformeerd te hebben.

Dennis van Energieflex

Ook een klacht indienen over EnergieFlex?