Klacht EnergieFlex: Te veel betaalde te goeden worden niet terug betaald en op email wordt niet gereageerd

Deeltijdpunker

Ik ben een tijd bezig geweest met stedin om een eigen aansluiting in mijn woning te krijgen. Om dit te verkrijgen had ik snel een energie contract nodig. Dit had ik gedaan via Energieflex.
Toen ik nog geen aansluiting had moest al wel voorschotten betalen aan Energieflex. Toen ik wel een aansluiting had moest ik weer prepaid tegoeden gaan betalen, om een of andere reden was het niet mogelijk hier de reeds betaalde te goeden voor te gebruiken. Ik moest zelfs al boete geld betalen omdat ik te laat mijn prepaid tegoed had aangevuld, terwijl Energieflex al honderden euro's aan voorschotten van mij heeft ontvangen. Op 14 dec 2015 ben ik aangesloten op gas en licht en per 1 januari 2016 heb ik een ander energie contract afgesloten want ik was helemaal klaar met Energieflex.
Ik heb energieflex totaal 861,60 euro betaald voor in totaal 15 dagen gas en licht. Tot op heden heb ik nog niets terug mogen ontvangen.
Ik heb reeds emails gestuurd maar daarop wordt niet gereageerd,

Binnen 7 dagen het teveel betaalde tegoed volledig terug gestort op mijn rekening

EnergieFlex
    Geachte heer Steenbergen,

Wij willen u danken voor de geplaatste review en naar aanleiding hiervan hebben wij reeds telefonisch contact met u opgenomen.

Op het moment dat u de overeenkomst heeft bekrachtigd, middels de betaling van de waarborgfactuur, brengen wij maandelijks een voorschotbedrag in rekening totdat de slimme meter geplaatst en uitleesbaar is geworden.

De afsluitkosten en het boetebedrag dat wij in rekening brengen, staan vermeld in onze productvoorwaarden. In ons telefonisch onderhoud heeft u echter aangegeven dat het contracttype en bijbehorende voorwaarden niet volledig duidelijk waren, waarvoor onze excuses. Wij zullen uw feedback meenemen in de toekomst en explicieter verwijzen naar de bijbehorende voorwaarden.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om de transportkosten aan te passen, daar wij de transportkosten in rekening krijgen gebracht door Stedin B.V. vanaf het moment dat de aanmelding bekend wordt gemaakt in het Centraal Aansluitingen Register.

Om u tegemoet te komen in het door u ervaren ongemak, hebben wij u het voorstel gedaan om de afsluitkosten ad. €50,00 te crediteren van de eindafrekening, in de hoop dat we de minder prettige ervaring alsnog op een goede wijze kunnen afsluiten. Deze kosten hebben wij immers zelf in de hand en hierin kunnen en willen wij u dan ook tegemoet komen. Wij hebben de terugbetaling ingepland in ons systeem en de terugbetaling zal dan ook binnen 10 werkdagen worden verricht naar het bij ons bekende rekeningnummer.

Leroy Bakker
    Medewerker Klantenservice Energieflex

Ook een klacht indienen over EnergieFlex?