Opgelost door Energiek: 20 bewoners die geen verwarming/warm water hebben ligt NIET aan een individuele warmtewisselaar!!!
Details
De klacht
Wij wonen in een nieuwbouw flat met een WKO systeem. Helaas gaan de hydroforen met enige regelmaat stuk. dit heeft gevolgen voor de interne (tevens bij Energiek gehuurde) WKO. Zo zitten verschillende mensen meer dan 3-7 dagen in de kou, zonder warm water. Energiek houdt vol dat 1. het hebben van geen verwarming/warm water bij temperaturen tussen de -1 en 5 graden celcius geen prioriteit heeft. De storing aan de interne installatie ligt en niet tot compensatie vergoeding hoeft over te gaan.In een kleine 20 uur tijd (op een zondag) hebben 20 medebewoners aangegeven problemen te hebben gehad met het warm water, dan wel verwarming.Erg frappant detail overigens… Alle 20 meldingen lijken een verdacht patroon te tonen in 2 tijds-spannen.namelijk* 30 december - 5 januari* 16 januari - hedenIn deze 2 periodes zijn ook de hydroforen kapot geweest.Energiek weigert toe te geven dat het ligt aan de gezamenlijke installatie, waardoor alle individuele WKO's van slag raken en de bewoners zonder verwarming/warm water komen te zitten.De oplossing
CompensatievergoedingAANZIENLIJKE VERBETERING VAN 24 uurs-service
Vervangende WKO
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.