Opgelost door Energiek: 20 bewoners die geen verwarming/warm water hebben ligt NIET aan een individuele warmtewisselaar!!!

sad Opgelost
Koukleum

Wij wonen in een nieuwbouw flat met een WKO systeem. Helaas gaan de hydroforen met enige regelmaat stuk. dit heeft gevolgen voor de interne (tevens bij Energiek gehuurde) WKO. Zo zitten verschillende mensen meer dan 3-7 dagen in de kou, zonder warm water. Energiek houdt vol dat 1. het hebben van geen verwarming/warm water bij temperaturen tussen de -1 en 5 graden celcius geen prioriteit heeft. De storing aan de interne installatie ligt en niet tot compensatie vergoeding hoeft over te gaan.In een kleine 20 uur tijd (op een zondag) hebben 20 medebewoners aangegeven problemen te hebben gehad met het warm water, dan wel verwarming.Erg frappant detail overigens… Alle 20 meldingen lijken een verdacht patroon te tonen in 2 tijds-spannen.namelijk* 30 december - 5 januari* 16 januari - hedenIn deze 2 periodes zijn ook de hydroforen kapot geweest.Energiek weigert toe te geven dat het ligt aan de gezamenlijke installatie, waardoor alle individuele WKO's van slag raken en de bewoners zonder verwarming/warm water komen te zitten.

Compensatievergoeding
AANZIENLIJKE VERBETERING VAN 24 uurs-service
Vervangende WKO

Energiek
    30-01-2017: Momenteel wordt er geprobeerd een afspraak in te plannen tussen bewoner, projectleider Energiek, de installateur en corporatie energiebeheer om bovenstaande punten te bespreken.

Koukleum
Er is een gesprek geweest tussen bewoners en een project manager van Energiek. Het gesprek verliep goed. Alle problemen konden worden uitgesproken en zijn genoteerd door Energiek. Energiek moet intern het eea uitzoeken en daarvoor zijn 2 weken uitgetrokken (Deadline 24 februari 2017). In deze komende 2 weken wordt daarnaast ook de service gemonitord. Er is nog niets afgesproken over een eventuele compensatie / vervanging. Dat zal in de komende twee weken moeten worden vastgesteld. De klacht staat dus nog open. Na anderhalf jaar zijn alle kleppen van de warmte wisselaar EINDELIJK vervangen. Klacht is nu gesloten.

Ook een klacht indienen over Energiek?