Opgelost door Energiewacht Groep: Factuur reparatie CV ketel

Consument

Wij hebben langdurig problemen gehad met onze CV ketel. Energiewacht slaagde er alsmaar niet in om de storingen te verhelpen. Onder zware druk van onze kant is de fabrikant (Ferroli) er bij gehaald.
De laatste diagnose van Energiewacht was een kromgetrokken wisselaar. Deze zou vervangen moeten worden. Dat was dermate kostbaar, dat men een nieuwe CV aanraadde.
Wij hebben dus aangedrongen op interventie door de fabrikant omdat onze CV pas 7 jaar oud is en nog lang niet aan vervanging toe.
Er is een monteur gekomen en die heeft geconstateerd dat de wisselaar helemaal niet krom was. Dat was een compleet verkeerde diagnose door Energiewacht.
De monteur heeft de isolatie van de wisselaar van binnenuit vervangen. Die was beschadigd. Dat was op 19-02-2016 en sindsdien hebben wij geen enkele storing meer gehad.
Energiewacht stuurt ons nu een factuur van 214,45 euro voor de interventie van de fabrikant. Dat vinden wij stuitend gezien de voorgeschiedenis van ondeskundig onderhoud.

Wij wensen creditering van de factuur die betrekking heeft op het bezoek van de fabrikant (factuurnummer 160558790).
Temeer daar we op 24 nov. 2015 ook al een factuur gekregen van 323,61 voor reparatie van de cv. Terwijl de problemen ook toen aanhielden.
De fabrikant liet overigens ook weten dat de CV er door slecht onderhoud slecht aan toe is. Lekkages die niet goed verholpen zijn, hebben roestplekken in het toestel gemaakt die de levensduur van het apparaat zullen verkorten. Wij lijden dus schade door het ondeskundige onderhoud dat uitgevoerd is. Om onder die omstandigheden opnieuw een factuur te ontvangen, is de omgekeerde wereld. Energiewacht zou eigenlijk onze schade dienen te vergoeden. Indien Energiewacht ons verzoek tot creditering niet honoreert en het tot een procedure komt, dan zullen wij deze schade in reconventie vorderen.

Energiewacht Groep
    Geachte heer Janssen,

Bedankt voor uw bericht. U valt in het werkgebied van onze collega Energiewacht. Wij zijn Energiewacht Groep. Wij zullen u klacht naar hen doorzetten en vragen hen zo snel mogelijk te reageren.

Energiewacht Groep
    Consument
    Klacht is snel in behandeling genomen. Wij zijn gebeld door Energiewacht. De factuur wordt gecrediteerd.

Consument

Ook een klacht indienen over Energiewacht Groep?