Klacht Energiewacht Groep: Onterecht verzoek tot betalen

Klachtnummer
# 120204
Gebruiker
Quiara
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Gister ontving ik een ingebrekestelling en een betalingsherinnering. Eerder heb ik reeds laten weten ABSOLUUT niet van plan te zijn voor de huur van de maanden na mei te betalen. En al helemaal de bijkomende kosten niet!!!
Ik heb op 6 mei mijn verhuizing doorgegeven en het heeft me uiteindelijk TWEE MAANDEN en heel veel e-mails, energie en stress gekost om uiteindelijk het juiste overnamecontract toegestuurd te krijgen. Indien er snel en adequaat was gereageerd, dan had de overname in mei al een feit kunnen zijn, in plaats van twee maanden later. Het is absurd om te veronderstellen dat ik na alle ellende ook nog eens zou moeten betalen voor een product waar ik niet eens gebruik van heb gemaakt!
U kunt dreigen met een gerechtsdeurwaarder, maar ik zal van mijn kant zeker niet schromen een advocaat in te schakelen en een einde te maken aan deze onzin.

De oplossing

U moet stoppen met het versturen van onterechte betalingsherinneringen. Bekijk de vele e-mails in de klanthistorie zou ik zeggen; het lijkt me dat er maar 1 conclusie te trekken is.

1 reactie

  1. Auteur
    Energiewacht Groep
    Datum
    Geachte klant,

    Naar aanleiding van uw klacht hebben we uitgezocht wat de reden is waarom u een ingebrekestelling en een betalingsherinnering heeft ontvangen. Uit dit onderzoek is gebleken dat de bedragen voor de maanden mei en juni nog ten onrechte bij u in rekening zijn gebracht. Dat u hiervoor een betalingsherinnering heeft ontvangen is een automatisch proces. Ik heb inmiddels de opdrachten intern hersteld en daarmee het contract afgerond.
    Het incassobestand voor de maand juli is recentelijk naar de bank gestuurd. Hier staan ook uw klant en contractgegevens op. Stel dat er nog een bedrag wordt afgeschreven dan zullen we dit direct herstellen, u hoeft hier zelf niets voor te doen. Het incasso proces bij de bank kan ik helaas nu niet meer stopzetten.

    Voor deze vervelende situatie en het ontstane ongenoegen bieden we onze excuses aan en hopen dat hiermee uw klacht naar tevredenheid is opgelost.


    Met vriendelijke groet,


    Gerrit Doeland
    Manager Klantenservice
    Energiewacht Groep

    Postbus 470
    8000 AL ZWOLLE

    T 038-7700041
    M 06-21267530
    E gerrit.doeland@energiewacht.nl
    I www.energiewacht.nl


    Volg ons op Facebook en Twitter!


     denk aan het milieu voordat u dit bericht uitprint

Ook een klacht indienen over Energiewacht Groep?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen