Opgelost door Energiewonen: Te lang wachten op reparatie, geen actieve houding voor oplossen problemen bij bestaande klant

content Opgelost
Roeland

Dit jaar is voor de tweede maal in korte tijd mijn zonnepanelen installatie( na 3 jaar actief) niet werkzaam door defecte omvormers. De eerste reparatie heeft het 14 dagen volgehouden . Ik wacht nu al weer weken op de reparatie. Energiewonen schuift de verantwoording van de planning door naar de producent van de panelen en haar service partners. Echter wordt er op mijn verzoek niet actief achteraan gegaan. Energiewonen neemt een afwachtende houding aan. Als ik telefonisch contact opneem met de producent van de zonnepanelen (SolarEdge) wordt ik weer terug verwezen naar de installateur, energiewonen dus. Kastje en muur verhaal. (online hulp van solar edge is onmogelijk omdat de site voor aanmelding voor chatten met medewerker in de 4 browsers die ik kan gebruiken niet werkt)
Tevens wordt er weinig inhoudelijk op mijn e-mails gereageerd, het standaard antwoord blijft dat het neergelegd is bij Solar edge en haar service partners.
Telefonisch contact met Energie Wonen levert een vriendelijk vrouw op die helaas niet mag door verbinden want ze hebben het druk met plaatsen van nieuwe systemen. Een nieuwe melding aanmaken had ook zin volgens haar , ik moest maar weer gewoon mailen met als reactie dus weer het standaard antwoord.
Erg vervelend dit terwijl er op de site van EnergieWonen wordt vermeld dat problemen snel worden opgelost omdat ze werken met 28 service partners door heel het land.

Contact opnemen met producent zonnepanelen (SolarEdge) en vragen of ze de melding überhaupt hebben gekregen van EnergieWonen en hun service partner inschakelen om de reparatie uit te voeren

Energiewonen
    Goedemorgen Meneer Rodenburg,

Bedankt voor uw melding, vervelend dat er bij u wederom een defect is aan uw systeem.
    Wij begrijpen dat dit voor u totaal niet wenselijk is, en wij willen dit altijd graag zo snel en netjes mogelijk met u als klant oplossen.
    Ik wil mij graag verdiepen in uw case, om samen met u naar de juiste oplossing te zoeken.
    Ik zal persoonlijk, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet

Q. van der Laan

Service-Manager EnergieWonen

Roeland
Telefonisch contact gehad. Met uitleg en de reden waarom het lang duurt Ze beloven na het verhelpen van het probleem een schadeloos stelling voor gemiste opbrengsten Nu wachten op de daadwerkelijk reparatie. De planning daarvan ligt niet bij Energiewonen maar bij Solaredge. Er is wel een verzoek tot snellere oplossing gedaan omdat het binnen twee weken weer stuk was. Nu twee weken verder komen ze de optimizer vervangen

Ook een klacht indienen over Energiewonen?