Klacht Enexis B.V.: afsluiting

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 130797
Gebruiker
robert
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Klacht aangaande afsluiting.
Netwerkbeheerder Enexis heeft mij afgesloten omdat ik achterstand in betaling had bij energie leverancier eneco. Ik heb vanaf 3e week Juli 2015 aantal brieven gestuurd naar eneco voor het treffen van betalingsregeling,maar eneco weigert om mijn schrijven te beantwoorden. Hierop is zonder aankondiging dat op 31 augustus 2015 de leverings overeenkomst beeindigt zou worden de overeenkomst op 31 augustus beeindigt. Heb trouwens ook nog overstapboete tegoed vanaf februari 2015,welke ik nog steeds tegoed heb van Eneco,waarop van mijn schrijven ook geen enkele reactie van eneco komt.
Hierop heeft netwerkbeheerder gas afgesloten op 22 september 2015 omdat ik geen leveringsovereenkomst met een energieleverancier zou hebben , terwijl ik mijn eigen aangemeld heb bij electrabel via united concumers,dit is gebeurd op 15 september 2015. Ik heb copie leveringsovereenkomst naar enexis gestuurd ,maar dat accepteren ze niet, want deze moeten ze van electrabel krijgen

De oplossing

Daar ik 314,84 euro afsluitkosten en 314,84 aansluitkosten moet betalen en ik dit niet kan op dit moment en zeggen dat ze geen leverings overeenkomst hebben ontvangen willen ze ook niet de boel oplossen . Daar ik geen vertrouwen meer heb bij eneco , wil i k nu naar electrabel . Ze willen ook niet bij electrabel informeren of het allemaal klopt. Oplossing Kwijtschelding 629,28 euro en zorgen dat het gas aangesloten wordt.

5 reacties

  1. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Ik heb uw klacht opnieuw in behandeling genomen onder dossiernummer 8007951504. U mag binnen 10 werkdagen hierover bericht van mij verwachten.

    Stephanie
    Webcare Enexis
  2. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Ik heb u per e-mail geïnformeerd over de afhandeling van uw klacht.

    Stephanie
    Webcare Enexis
  3. Auteur
    robert
    Datum
    Zolang ik nog geen antwoord ontvangen heb van enexis,kan ik het eventuele voorstel niet accepteren
  4. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Zojuist heb ik u per e-mail de reactie van mijn Management toegestuurd.

    Stephanie
    Webcare Enexis
  5. Auteur
    robert
    Datum
    Dit is geen opposing van enexis .
    Het gebodene door enexis is ver beneden peil.
    Ik zal deze zaak hogerop gaan zoeken.
    Gewoon onacceptabel .

    Hoogachtend,
    RN van Brakel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
robert
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen