Opgelost door Enexis B.V.: Bedrijf huurt telemarketingbedrijven in die alle regels aan hun laars lappen

Vistaprint klant

Telefoon terreur, spam en illegale telemarketing

Stop met mij lastigvallen per telefoon over onzin energiegaranties

Enexis B.V.
    Goedemorgen, uit je bericht maak ik op dat je gebeld wordt door telemarketeers die zeggen namens Enexis te bellen. Ik snap dat je daar niet op zit te wachten en ik moet zeggen dat wij er zelf ook helemaal niet blij mee zijn.

Ik zal het je uitleggen. Wij als Enexis bieden zelf helemaal geen contracten aan voor levering van elektra en gas. Wij zijn namelijk alleen de beheerder van het elektriciteits- en gasnet. Deze mensen bellen dan ook niet namens ons maar gebruiken onze naam wel, wat natuurlijk erg vervelend en misleidend is. Helaas staan wij als bedrijf machteloos tegen dit soort praktijken. Jij als consument kan er echter wel wat aan doen! De ACM (Autoriteit Consument & Markt) verzameld meldingen zoals deze om daar vervolgens indien mogelijk actie op te ondernemen. Ik wil je dan ook vragen je melding te doen bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM.
    Je kunt ze telefonisch bereiken via 088 070 70 70 of via WhatsApp op 06 52 52 70 06 op werkdagen van 08:30- 17:30 uur. Ook kun je een melding doen via de website: www.consuwijzer.nl. Hoe meer informatie ze hebben des te meer ze kunnen doen om dit soort praktijken te stoppen. We waarderen je hulp hierbij! Hopelijk kunnen we er dan met elkaar voor zorgen dat dit niet weer gebeurt. We wensen je het allerbeste en nog een hele fijne dag!

Rianne
    Webcare Enexis Netbeheer B.V.

Vistaprint klant
Dank voor het uitgebreide antwoord, en excuses voor het onterechte beschuldigen. We gaan de door jullie voorgestelde stappen ondernemen!

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?