Opgelost door Enexis B.V.: Bedrijf waarvoor in dit geval geen alternatief, komt niet na wat ze beloofd.

content Opgelost
G.F.M. Daalderop

Sinds vorige week woensdag bezig om via de website van Enexis de capaciteit van onze stroomaansluiting te verhogen naar 3 x 25A. Dit is nodig in verband met de plaatsing van een nieuwe keuken met bijbehorende apparatuur in ons recent aangekocht appartement.
Woensdag niet gelukt via de website en donderdag ook niet, zelfs niet na telefonisch contact met Enexis (men gaf zelf aan dat de website niet optimaal functioneerde). Vrijdag opnieuw geprobeerd, lukte weer niet en dus weer gebeld. Behulpzame medewerkster heeft de aanvraag voor mij ingevoerd en met de mededeling dat ik al enige dagen bezig ben met de invoering van de aanvraag en dat de keuken met apparatuur 21 november geplaatst wordt, doorgestuurd naar de planningsafdeling.
Later die vrijdag krijg ik bericht dat de monteur op 29 november langskomt oftewel 23 dagen na mijn eerste poging om mijn aanvraag in te dienen terwijl Enexis op haar website het navolgende vermeldt :
Uw aanvraag indienen

Een verhoging van de capaciteit van uw aansluiting regelt u via Mijn Enexis Aansluitingen. Hier maakt u een account aan en vult u het aanvraagformulier in.

Doorlooptijd

Tijdens uw aanvraag kunt u zelf de datum bepalen waarop wij langskomen om uw aansluiting te verhogen. Als alle kabels of leidingen geschikt zijn, kunnen we de werkzaamheden binnen 10 werkdagen na uw aanvraag uitvoeren.
Heb die vrijdag klacht bij Enexis ingediend doch vandaag bericht gekregen dat men niets kan doen.
Frustrerend dat een bedrijf, waarvan je in de onderhavige casus ook nog eens afhankelijk bent (geen alternatief), niet nakomt wat ze op haar website beloofd en ons daardoor in de problemen brengt

Uiterste inspanning om de gewenste en tijdig aangevraagde verhoging van de stroomcapaciteit uiterlijk 21 november a.s. geregeld te hebben.

Enexis B.V.
    Goedenavond,

Wat een nare situatie zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je graag wilt dat de verzwaring zo snel mogelijk uitgevoerd gaat worden. Wat ik ga doen is je gegevens doorsturen naar mijn collega’s van de afdeling Aansluitingen. Zij beheren namelijk de planning en kunnen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik wil je vragen om nog heel even geduld te hebben voor de oplossing. Daarnaast zal ik mijn collega’s verzoeken om binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op te nemen. Hopelijk is de verzwaring snel uitgevoerd. Voor nu een fijne avond toegewenst!

José
    Webcare Enexis Netbeheer B.V.

G.F.M. Daalderop
De gevraagde uitbreiding van de capaciteit is alsnog, zoals gevraagd, op 21 november uitgevoerd.

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?