Klacht Enexis B.V.: Bij een groot bedrijf als Enexis kom je als particulier niet doorheen.

Alty1953

In januari 2020 is er een nieuwe gasmeter geplaatst in mijn huis.
Nu in mei krijg ik een verbruikersoverzicht van mijn energiemaatschappij en blijkt mijn verbruik in januari 781 kub m. gas te zijn.
Na veel heen en weer gebel krijg ik van mijn energiemaatschappij de uitleg dat in de 7 jaar dat deze meter erin heeft gezeten niet goed de stand af te lezen is geweest en dat ik dus over 7 jaar te weinig heb betaald.
Enexis heeft dus 7 jaar lang mijn verbruik geschat en nu word ik opgezadeld met een torenhoge rekenning.
Bij Enexis krijg ik geen gehoor en de energiemaatschappij "kan er niets aan doen"
Wat kan ik hier aan doen?

Ik wil een redelijke oplossing voor een probleem waar ik als consument niets aan kan doen.

Enexis B.V.
    Goedemiddag,

Jeetje, een hele vervelende situatie lees ik. Ik kan me voorstellen dat je erg schrikt als je ineens bericht krijgt dat je een groot bedrag moet bijbetalen en hier graag wat meer duidelijkheid over wilt hebben.

Ik zie in onze systemen dat er inmiddels contact is geweest met jouw energieleverancier. Dat is heel goed, want je leverancier is verantwoordelijk voor het verzamelen, bijhouden en corrigeren van de meterstanden. Als er standen zijn geschat dan is dat gedaan door de energieleverancier en niet door Enexis.

Jouw leverancier heeft afgelopen dinsdag met ons contact gehad over deze situatie. Je kan dan ook met hun contact opnemen voor meer informatie hierover. Het nummer van Energiedirect.nl is 0900 334 7328

Ik hoop dat je gauw wat duidelijkheid krijgt van ze. Succes!

Jolene
    Webcare Enexis Netbeheer B.V.

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?