Klacht Enexis B.V.: Compensatie voor geleden schade is lachertje en helaas kunnen we niet weg bij deze netwerkbeheerder

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 297549
Gebruiker
IK63
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Bij het plaatsen van de slimme meter is mijn inductiekookplaat kapot gegaan. Dit is dezelfde dag nog gemeld bij Enexis en er is een schedeformulier ingevuld waarbij vermeld werd dat er ene vergoeding van € 350,- was mits de schade aangetoond werd door erkende installateur. Dit hebben we gedaan. Kookplaat is gesneuveld door stroompiek tijdens aansluiten slimme meter. Dit was half november en Enexis reageerde op onze klacht dat we uiterlijk 27 december bericht zouden krijgen (zat ik wel ruim een maand zonder kookplaat!!).
Eind december heb ik zelf contact met Enexis opgenomen nadat we steeds maar niets hoorden en binnen ene uur kregen we te horen dat we 10% van het aankoopbedrag kregen, omdat kookplaat al wat ouder was en dus niet bewezen dat het door plaatsen slimme meter kwam. Internet staat vol met klachten van mensen die na plaatsen slimme meter dit probleem hebben en bij elektriciteitszaak waar ik een nieuwe kookplaat ging halen was ik die dag de tweede die na het plaatsen van de slimme meter een kapotte kookplaat had en zo waren er de laatste weken al meer geweest.....

We hebben zelf al het nodige ondernomen zoals brief sturen, rechtsbijstand en nogmaals brief sturen, maar ze blijven bij hun standpunt van 10% vergoeding.

De oplossing


Enexis vergoed inderdaad de € 350,- die ze benoemen, maar dan in de kleine lettertjes weer terug trekken. Er wordt je op het moment dat je kookplaat kapot gaat snel een formulier overhandigd als zijnde schadeformulier, maar achteraf blijk je daarmee te tekenen dat Enexis niet verantwoordelijk is.
Enexis heeft alleenrecht op markt voor energieaansluiting waardoor wij niet bij dit netwerkbeheer weg kunnen. Wij zijn zeer ontevreden over hun verantwoordelijkheidsgevoel en oplossen van problemen.

1 reactie

  1. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Van Rooij,

    U hebt met mij gesproken over de plaatsing van de slimme meter en de hierop ontstane schade aan de kookplaat. Hoewel ik de frustratie hierover volledig begrijp kan ik u hierin niet meer betekenen dan mijn collega's u reeds hebben aangeboden. Ons standpunt hierover en de aansprakelijkheid blijft ongewijzigd.

    Ik vertrouw erop dat ik u hiermee volledig heb geïnformeerd.

    Dave
    Webcare Enexis

Uiteindelijke oplossing

Auteur
IK63
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is snel gereageerd op de klacht, maar een oplossing is er voor ons niet te vinden. Ik hoop dat Enexis voor de toekomst ter voorkoming van dit probleem bij plaatsen van de slimme meter alle klanten de stekkers van 3 fasen stroom uit de stopcontacten te laten halen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen