Opgelost door Enexis B.V.: Gasafsluiting bij een man van 91

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 42986
Gebruiker
rbrouw@gmail.com
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op vrijdagmiddag 6 december is het gas afgesloten bij een man van 91 die woont in een wijkzorgcentrum. Dit omdat bij de verhuizing, begin oktober verzuimd is om een contract op te maken voor de levering van gas. De verhuizing is doorgegeven aan de energieleverancier, die wel een contract opgemaakt heeft voor de levering van elektriciteit, maar niet van gas, omdat dit op het vorige adres ook niet geleverd werd.
Als gevolg van dit ernstige vergrijp volgt dus afsluiting. Na het weekend, op maandag 9 december is voldaan aan alle eisen die Enexis stelt, namelijk een contract voor de levering van gas en betaling van de afsluitkosten van € 57,92. Betalingsbewijs gemaild naar Enexis o.v.v debiteurennummer.
Nu de heraansluiting. Maandagmiddag : wordt niet aangesloten, want hij is niet opgenomen in de planning. Dinsdagmorgen: wordt niet aangesloten want het bedrag van de betaling is nog niet opgenomen in de systemen. En dat moet eerst want anders kan men hem niet inplannen.

De oplossing

Zo snel mogelijk weer aansluiten.

5 reacties

  1. Auteur
    rbrouw@gmail.com
    Datum
    De aansluiting is vanmiddag (dinsdag 10-12-2013) om 14.30 weer hersteld. Wel met kosten voor heraansluiting van wederom € 57,92
  2. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Ik heb uw klacht in behandeling genomen onder dossiernummer 8006450035. Fijn om te lezen dat de aansluiting vanmiddag weer is heraangesloten. Voor een correcte afhandeling kom ik graag nog even met u hierover in contact. Binnen 10 werkdagen mag u hierover bericht van mij verwachten.Stephanie
    Webcare Enexis
  3. Auteur
    rbrouw@gmail.com
    Datum
    Prima, ik wacht uw bericht af.
  4. Auteur
    Enexis B.V.
    Datum
    Uw klacht heb ik telefonisch met u afgehandeld.Stephanie
    Webcare Enexis
  5. Auteur
    rbrouw@gmail.com
    Datum
    Prima gesprek gehad, probleem is opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
rbrouw@gmail.com
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen