Klacht Enexis B.V.: Jarenlang hoge transportkosten

W.M. Oltlammers

Sinds 4 jaar wonen we in een vrijstaand jaren 30 woning en omdat ik bij Essent een meerjarig energiecontract had moest deze meegenomen worden vanuit ons appartement. Ondertusen zijn we enkele jaren verder en viel het ons op dat wij in verhouding veel betalen voor gas en stroom. Na onderzoek blijkt dat wij te boek staan als 3x35A, en dat hiervoor 800+ euro transportkosten gelden. Nu we dit hebben uitgezocht blijkt dat er tijdens de verhuizing van ons oude Essent contract (appartement) deze van 25A is overgezet naar 3x35A omdat dit blijkbaar per huis geldt.
Wij verbruiken jaarlijks maar relatief weinig stroom voor een vrijstaand jaren 30 huis maar hebben nooit een bericht gehad of melding over de 3x35A en of dit wel passend is qua verbruik. Ook is er na de koop van het huis niet een bericht geweest van Enexis of Essent toen dat we hier op moest letten en indien nodig aanpassen.
We zijn nu enkele jaren verder en hebben zo dan ook al gauw een 2000 euro voor niks betaald.

Graag zouden we de teveel betaalde kosten vergoed zien worden (na eventuele verrekening). Het gaat hier om een vrij groot bedrag waarvan wij vinden dat er vanuit Enexis toch zeker enige proactieve houding op zijn plaats zou zijn geweest gezien ons redelijk lage verbruik. Er had op z'n minst een belletje moeten gaan rinkelen dat 3x35A voor ons waarschijnlijk niet juist zou zijn.
We hebben zelf direct op voorhand al actie ondernomen door het bij Enexis te laten aanpassen (ook al kost dit ook alweer 168 euro).

Enexis B.V.
    Ik heb uw klacht met dossiernummer 8008074256 in behandeling genomen. U mag binnen 10 werkdagen hierover bericht van mij verwachten.

Dave
    Webcare Enexis
    Dag Dave,

dank voor de snelle reactie. Ik hoor graag van je of dit op een goede manier opgelost kan worden.

Mvg, Wouter
    Enexis B.V.
    Ik heb uw klacht telefonisch met u besproken en afgehandeld. Per e-mail heb ik u een bevestiging van ons gesprek gegeven.

Dave
    Webcare Enexis
    W.M. Oltlammers
    Het antwoord dat Enexis niet verantwoordelijk is voor de aansluitwaarde en dat zij NIET in staat zijn proactief consumenten te behoeden voor onterechte kosten vinden wij uitermate teleurstellend en geeft ons nog meer het gevoel dat dit systeem meer een "melkkoe" is voor extra inkomsten.
    Feit blijft dat bij de koop van het huis wij van 25A contract naar 3x35A contract zijn gegaan zonder bericht (contract MOEST meeverhuisd worden)!

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?