Klacht Enexis B.V.: Krijg geen antwoord op een simpele vraag

# 402010
J. Boerman

Al maanden ben ik bezig met een medewerker van de klantenservice van Enexis om een simpele vraag te beantwoord te krijgen. Ik kreeg een brief waarin gemeld werd dat mijn meters vervangen moeten worden. Dat kan, dat is geen probleem, het bleek vooral te gaan om de stroommeter. De vraag die ik daarop stelde was waarom deze meter vervangen moet worden. Het uiteindelijk antwoord was dat de meter niet meer voldoet aan de wettelijk eisen. Dat antwoord is mij te kort door de bocht, ik wil weten waarom de meters niet meer voldoet aan de eisen, aan welke eisen voldoet de meter niet. Ondanks diverse malen aandringen Enexis om deze informatie te verstrekken. De bewuste persoon (steeds dezelfde) dirigeert mij naar het Agentschap Telecom voor meer informatie. Uiteindelijk heb ik dit gedaan, maar u raadt het al; zij verwijzen mij terug naar Enexis. Dit ook weer neergelegd bij de betreffende persoon, maar deze reageert nergens meer op. Ik leg nu mijn klacht hier neer, de volgende stap is de directie van Enexis, en daarna volgt er een WOB verzoek. Ik wil Enexis heel vriendelijk vragen om mij de gevraagde informatie toe te sturen.

Dat zij mij antwoord geven op mijn vraag: ik wil simpelweg weten waarom deze meter is afgekeurd, op welke gronden?

Enexis B.V.
    Goedemiddag meneer Boerman,

Ik snap dat je graag duidelijkheid wilt over de specifieke reden van afkeuring van je meter. Zoals eerder is aangegeven kunnen we je die niet geven omdat we deze informatie niet hebben. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het gevoel krijgt van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Daarom heb ik gebeld met Agentschap Telecom. Zij geven aan dat zij de reden voor afkeuring niet met ons bespreken, dit is de reden dat wij deze gegevens niet met je kunnen delen.

Je mag contact met Agentschap Telecom opnemen om de reden na te vragen. Dit kun je het beste doen via info@agentschaptelecom.nl. Je e-mail wordt dan in behandeling genomen door de juiste afdeling binnen Agentschap Telecom. Wanneer je van hen een reactie op je e-mail ontvangt, zal daar ook de naam van de behandelaar instaan. Zo heb je gelijk een contactpersoon voor eventueel verdere vragen. Voor de volledigheid stuur ik nog het ‘informatieblad afgekeurde meters’ mee, hierin vind je nog meer informatie.

Ik heb gezien dat je deze klacht ook via onze website hebt ingediend. Omdat ik nu via deze website je klacht heb beantwoord, sluit ik de andere klacht. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid.

Rinske
    Webcare Enexis Netbeheer B.V.
    Geachte Rinske,
    Dank voor uw antwoord, ik heb dit opnieuw bij Agentschap Telecom neergelegd , die de vorige keer aangaf dat ik toch echt bij u moest zijn. Ik wacht op hun antwoord, en anders ben ik snel bij u terug.

Een ander punt: ik heb nooit met u geknikkerd, en dus kunt u mij gewoon met "U" aanspreken, van "gejij en gejouw" ben ik niet gediend. Enig respect naar de medemens die u niet kent zou u in het bijzonder en de jeugd in het algemeen beslist niet misstaan. Iedereen die men niet kent dient men aan te spreken met "U" totdat het tegendeel bevestigd is.
    Vr Gr
    J Boerman
    Enexis B.V.
    Hallo meneer Boerman,

Bij Enexis Netbeheer hebben we besloten dat we mensen via Klachtenkompas, Facebook en Twitter altijd tutoyeren. Dit heeft te maken met de informele sfeer van deze platformen. Als je dit niet kunt waarderen, zou je contact op kunnen nemen via de telefoon of per e-mail. Daar tutoyeren we niet.

Het is trouwens goed om te weten dat wij alle meters die wij hebben 1 keer in de 5 jaar steekproefsgewijs controleren. Als dan blijkt dat van een bepaalde meter te vaak blijkt dat deze niet meer aan de eisen voldoet, moeten alle meters uit die serie vervangen worden. Het is daarom niet altijd te zeggen waarom een type meter vervangen moet worden. De ene keer zal het te maken hebben met de veiligheid en een andere keer met de betrouwbaarheid van de meter. Ik ga ervan uit dat je hiermee voldoende weet over waarom wij de meter vervangen en hoop dat je verder ook een bevredigend antwoord krijgt van het Agentschap Telecom.

Marco
    Webcare Enexis Netbeheer B.V.

J. Boerman
Nee, geachte Marco, volgens mij bepaald een persoon nog steeds zelf door wie hij / zij tutoyeerd wenst te worden, dat bepaald zeker Enexis niet. Nogmaals, ik wens niet door U met "jij en jouw" aangesproken te worden, dus daar moet u nu mee stoppen. Compleet respectloos!!! Ik heb vandaag meer informatie gekregen van het Agentschap. Deze informatie moet ik nog doorlezen, dus ik weet niet of het mijn vragen beantwoord. Daarnaast:

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?