Opgelost door Enexis B.V.: Meterstanden teruglevering elektra zijn niet af te lezen door energieleverancier.

Joske

Mijn vorige energieleverancier NLE heeft bij u reeds in januari gemeld dat er problemen zijn met het op afstand aflezen van de slimme meter telwerken min T1 en min T2.

Per 1 maart jl ben ik overgestapt naar Greenchoice.
Zij deelden mij mede dat ik niet deelneem aan teruglevering en dat zij niet in staat zijn om telwerkenstanden min T1 en min T2 in de administratie op te nemen.

Ik heb echter reeds vanaf 1-8-2012 een slimme meter die de teruglevering van mijn zonnepanelen registreert. Dit is allemaal netjes bij u aangemeld.
Er moet dus nu bij u iets goed mis zijn, zo niet dan word ik belogen door NLE en Greenchoice.

Dit verhaal kost mij honderden van Euro's.
NLE rekent namelijk op de eindnota af met de standen van 7 mei 2014 voor de teruglevering naast de juiste standen voor de levering per 1 maart 2015.
Greenchoice stelde mijn maandelijks voorschot 65,- euro te hoog vast.

En dat allemaal omdat Enexis haar zaakjes niet op orde heeft, zo zeggen beide firma's.

Per direct uw systeem c.q. mijn meter met de juiste standen laten werken.

De juiste meterstanden van 1-3-2015 zijn:
Elektra hoog: 3466 kWh
Elektra laag: 6704 kWh
Elektra hoog terug: 3670 kWh
Elektra laag terug: 1625 kWh

Gas: 6292 m3

Enexis B.V.
    Ik heb uw klacht in behandeling genomen onder dossiernummer 8007245246. U mag binnen 10 werkdagen hierover bericht van mij verwachten.Stephanie
    Webcare Enexis
    Tjonge, dat is snel.
    Binnen TIEN dagen zelfs al iets te verwachten.
    En ondertussen maar zien dat ik de incasso bedrijven van de deur kan houden.
    Enexis B.V.
    Ik heb u vandaag meerdere malen gebeld, helaas heb ik u niet bereikt. Om toch zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie te geven op uw klacht heb ik u per e-mail geïnformeerd.Stephanie
    Webcare Enexis
    Joske
    Inhoudelijk ben ik het eens met de tekst uit uw email. Nu nog zien dat de energie leveranciers dit ook daadwerkelijk zo gaan uitvoeren. Tot op heden heb ik daar nog geen 100% sluitende berichtgeving over van hen.

Joske

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?