Klacht Enexis B.V.: Niet meer kunnen koken door administratieve fout bij Enexis

Moedeloos

Op 28 februari hebben we via de website een aanpassing van onze aansluiting aangevraagd naar 3x 25 Ampère, daarop een mail ontvangen dat er op 4 april een monteur langs zou komen om alles aan te passen. We hebben gelijk met een elektromonteur een afspraak gemaakt zodat zij de voorbereidingen zouden doen in de meterkast en in huis om alles klaar te maken voor koken middels inductie. Dat verliep allemaal voorspoedig, op de avond voor 4 april hebben wij de oude oven en gaskookplaat uit de keuken gehaald zodat alle aansluitingen daarachter konden worden aangepast om geschikt te maken voor inductie, de ochtend van 4 april kwam De elektromonteur langs om de meterkast voor te bereiden en alle bekabeling te leggen en ook dat liep volgens schema.

Tot de monteur van Enexis kwam, In de administratie van Enexis stond vermeld dat er een juiste elektrokabel naar het huis lag, maar in de praktijk was dit helaas niet het geval en kon de monteur onverrichter zake weer vertrekken en deed hij de melding dat de juiste aansluiting helaas niet aanwezig was.

Ik heb er gelijk een drietal malen achter aan gebeld naar de klantenservice en ben telkens heel fijn geholpen en te woord gestaan door deze medewerkers, maar vernam dat ook zij tegen een muur liepen wat betreft afspraken maken. Op donderdag 11 april weer contact opgenomen omdat ik tot nu toe niets vernomen had: ik ontving het telefoonnummer van de aannemer die benaderd was voor de klus: firma A.Hak.

Deze gelijk gebeld en zij konden mij melden dat zij de werkzaamheden op zijn vroegst in de week van 27 mei zouden kunnen uitvoeren. En nu begin ik wel een beetje moedeloos te worden omdat wij tot die tijd niet normaal kunnen koken. Want de gaskookplaat hebben we op 4 april al afgevoerd en de inductie kookplaat die geplaatst is kunnen we niet gebruiken omdat we daar nog niet voldoende capaciteit voor hebben.

2 maanden wachten om weer te kunnen koken door een administratieve fout bij Enexis vind ik wel heel erg lang

Een vlottere afhandeling van de klacht

Moedeloos
    Enexis heeft contact met ons opgenomen dat zij ook afhankelijk zijn van derden. Ze hebben aangegeven dat zij de aannemer verzocht hebben de klus als het kan naar voren te trekken. Dat had ik ook gedaan, maar wellicht hebben zij meer succes. De zaak loopt, maar ben wel helemaal zat van de eenpansgerechten......
    Enexis B.V.
    Logisch dat je de eenpansgerechten zat bent. Een weekje is te overbruggen maar daarna begint het vast te vervelen. Gelukkig is daar een oplossing voor onderweg 😉 Ik ben blij dat het nu allemaal loopt en hopelijk is het einde nu snel in zicht zodat je snel weer lekkere gerechten kunt maken. ^Korina

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?