Klacht Enexis B.V.: van machtiging kom ik niet meer af

schrijfblok

Geachte dames, heren van de Consumentenbond,
Ik heb een nare ervaring met de netbeheerder Enexis, waarbij u mij misschien wilt helpen in de vorm van advies. Maar wie weet is een enkel telefoontje van u naar dat bedrijf al genoeg om het probleem op te lossen.

Ruim een half jaar geleden heb ik aan Enexis gevraagd om de capaciteit van de aansluitingen van gas en elektriciteit te verlagen. Daarvoor wilden ze een eenmalige machtiging om de kosten van mijn rekening af te kunnen schrijven. Die machtiging heb ik verleend.
Ik had verwacht dat Enexis de machtiging zou beëindigen nadat het geld afgeschreven was, en of nadat de klus afgerond was. Maar na een half jaar is dat nog altijd niet gebeurd, ook niet nadat ik hun er meerdere keren om heb gevraagd. Zoals het er nu voorstaat houdt Enexis nog jarenlang een machtiging op mijn rekening.
Onder de lijn de achtereenvolgende gebeurtenissen.
Ik voel me klem zitten en hoop dat u mij kunt helpen.

met vriendelijke groeten,

Enexis geeft aan de bank door dat de machtiging beeindigd is, een stuurt dit CC naar mij

Enexis B.V.
    Geachte heer Zwietering,

Uw klacht heb ik in behandeling genomen onder kenmerk 8008911280. U ontvangt van mij binnen 10 werkdagen een reactie.

Webcare Enexis
    Dave
    schrijfblok
    op 6-4-2016 heeft Enexis naar mij gebeld en er goed de tijd voor genomen om het de klacht te aanhoren. Enexis zegt toe het intern aan een jurist te zullen vragen, en dan weer te zullen reageren.
    Enexis B.V.
    Geachte heer Zwietering,

U hebt met mij vandaag gesproken over de eenmalige machtiging. De status van uw klacht is besproken.

Ik heb u toegelicht dat onze internetbetalingen door een externe partij worden verzorgd. Wij hebben uw verzoek daarom bij MultiSafepay neergelegd met de door u aangedragen gegevens. Tot op heden hebben wij hier nog geen terugkoppeling op ontvangen.

Uw klacht heeft onze aandacht. Zodra ik meer duidelijkheid heb neem ik contact met u op.

Webcare Enexis
    Dave
    m.vr. gr.,

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?