Klacht Enexis B.V.: Verkeerde aansluiting

# 199130
Frieda

Wij kregen een slimme meter die verkeerd aangesloten werd. Wij hebben hier meerdere malen over gebeld en gemaild en het zou uitgezocht worden. Volgens enexis hadden wij zonnepanelen , NEE dus. Wachten , wachten en nog eens wachten .. Een jaar later komt er een mannetje aan de deur met de mededeling of ik zonnepanelen had . NEEE die heb ik niet dat hebben we al tig keer aangegeven .. O dan moet ik er even naar kijken , en ja hoor hij kwam tot de conclussie dat het verkeerd aangesloten was. Dus wij ja en nu?? Hij zei hier kunt u niets aan doen dat is een fout van Enexis. Maar nu krijgen wij een giga hoge rekening van Oxxio dat wij dat maar eens even allemaal terug moeten betalen die maanden. Sorry? Is dat onze fout? Ik word hier echt hopeloos van , er wordt een fout gemaakt en wij geven het aan , wordt er vervolgens niet op gereageerd en een hele tijd later spontaan iemand aan de deur, en moeten we ook nog terug betalen. Ik vind dit echt niet kunnen

Ik vind dat het verhaalt moet worden bij de monteur die het verkeerd aangesloten heeft , plus degeen die geen gehoor heeft gegeven aan onze aangevingen dat we geen zonnepanelen hadden. Wij hebben hier ook niet om gevraagd namelijk. De laatste monteur zei dat we hierdoor geen extra rekeningen zouden krijgen omdat het niet onze fout was.

Enexis B.V.
    Ik heb uw klacht in behandeling genomen onder dossiernummer 8009853568. Binnen 10 werkdagen mag u van mij een reactie verwachten.

Stephanie
    Enexis Webcare
    Frieda
    Dat is heel fijn , want nu moet ik een betalingsregeling treffen met Oxxio omdat ze anders alles weer naar een incasso doen met weer de extra korting . Ik wacht af..
    Enexis B.V.
    Goedemiddag mevrouw Van Druten,

Zojuist heb ik de afhandeling van uw klacht telefonisch met u besproken.

Kort samengevat heb ik het volgende met u besproken:
    Ondanks dat het elektriciteitsverbruik op de verkeerde telwerken is geregistreerd klopt het totaalverbruik wel. Dit is dan ook de reden dat Enexis geen verzoek tot een correctie gaat indienen. Vervolgens heb ik inhoudelijk het gasverbruik op uw adres besproken en de mogelijkheid tot het verlagen van de gasaansluiting.

Stephanie
    Webcare Enexis

Ook een klacht indienen over Enexis B.V.?