Klacht Engie: Bij overstap van Energiebedrijf moet de klant eerst een hoog bedrag betalen van rond € 900.

Gebruiker1587464803

Radar gaf gisteren het advies om over te stappen naar wen goedkopere energie leverancier. Dat heb ik afgelopen maand en gedaan. Radar gaf ook aan dat de overstapkosten verrekend worden met de maatschappij waar de klant naar overstapt. Radar gaf daarbij een bedrag aan van € 50 dat de kant zelf zou moeten betalen. Mij werden echter bedragen berekend van meer dan 800 en 900 euro per overstap. Toen ik daarop reageerde met de mededeling dat mij aan de telefoon werd verteld dat geen kosten voor de klant zouden zijn, gaven zij ook niet thuis. Ik ben hierover al maanden aan het corresponderen met Zowel Engie als Huismerk. Ik heb Engie het volle bedrag van € 894,55 moeten betalen. Huismerk stuurde me vervolgens een rekening van € 963,87.
Ook daarmee ben ik in een even oeverloze als zinloze discussie verwikkeld. De klant moet eerst betalen en dan zal het verrekend worden. Dat heeft Radar er niet bij vermeld.

De overstapkosten betalen.

Gebruiker1587464803
    Nog geen reactie van Engie mogen ontvangen. Ik wacht dus geduldig op de afhandeling. De tussen persoon heeft mij verzekerd dat er bij een overstap geen kosten zouden zijn en dus ben oo haar verzoek teruggekomen bij Engie. De consumentenbond suggereerde dat het misschien om het verschil tussen de zomer en wintermaanden gecompenseerd zou moeten worden, maar ook dat is niet aan de orde omdat ik een heel kalenderjaar lang van Engie energie betrok. Mijn klacht mag dus niet onder het vloerkleed verdwijnen.

Gebruiker1587464803
Van de kant van Engie heb ik nog geen reactie of oplossing ontvangen. De klacht betreft het volgende. De overstappen die ik gemaakt heb zijn steeds tot stand gekomen na een telefoongesprek, waarschijnlijk met een tussen persoon, die me overhaalde om van energieleverancier te veranderen. Op mijn vraag of daar extra kosten aan verbonden waren, werd negatief geantwoord. Van Engie heb ik een heel jaar lang mijn gas en electra betrokken toen ik werd overgehaald om naar Huismerk over te stappen. Drie maanden later werd ik overgehaald om terug te keren naar Engie. Dat heb ik toen gedaan. Ik ben hierover al maanden aan het corresponderen met zowel Engie als Huismerk. Ik heb Engie het volle bedrag van € 894,55 moeten betalen. Zeer ten onrechte volgens de tussenpersoon die mij onlangs terugbelde: jonasvanvelsen@energiecollectief.nl

Ook een klacht indienen over Engie?