Opgelost door Engie: ik word bedreigd met gerechtdeurwaarde

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 294767
Gebruiker
rozebie
Datum
2 reacties

Details

De klacht

proberen voor de derde keer onder dreigement van gerechtdeurwaarde
twee factuurnr. te innen.
deze zijn volgens mijn bank gegevens betaald.
heb contract opgezecht.
hierna begon het gedonder.

De oplossing

2 reacties

  1. Auteur
    Engie
    Datum
    Dag meneer Bozelie,

    Hartelijk dank voor het toesturen van het betaalbewijs. Dat maakte een boel duidelijk.
    Wij hebben uw betaling inderdaad ontvangen. Maar u had daarbij als klantnummer K00079377 opgegeven. Maar dat is niet uw klantnummer, dat is namelijk K00079367. Een klein cijfertje verschil, met helaas grote gevolgen. Uw betaling is namelijk daardoor bij de klant met dat andere klantnummer geboekt.

    Omdat wij van die klant geen geld tegoed hadden, stond uw betaling inmiddels klaar om weer naar uw rekeningnummer teruggestort te worden. Dat gebeurt in dit soort gevallen altijd standaard na 30 dagen na ontvangst van de betaling.

    De betaling wordt nu alsnog op uw klantnummer weggeboekt tegen de openstaande facturen. Wij hebben de aanmaankosten – uiteraard - laten vervallen. Hierdoor heeft u nu nog € 11,68 van ons tegoed. Dat maken wij aan u over.

    Oprechte excuses voor deze gang van zaken. Ik hoop dat hiermee u klacht naar tevredenheid is afgehandeld.
  2. Auteur
    rozebie
    Datum
    rank u

Uiteindelijke oplossing

Auteur
rozebie
Datum
Uiteindelijke oplossing
ze zeggen dat wij een cijfer verwisseld hebben. het is opgelost. ze zullen niet toegeven dat het probleem bij hun licht. bij onze bank staan de gegevens er vast in. is nog nooit een probleem geweest. nu we het contract opgezegd hebben is er in een keer wat veranderd bij onze bank dat er een cijfertje verkeerd staat ??? geloof ik niet. maar betalingen zijn er en als het goed is is de zaak afgehandeld. mijn dank rubocar R.Bozelie
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Engie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen