Opgelost door Engie: Is het product van Engie zo slecht dat ze Priment nodig hebben?

sad Opgelost
DNJJ

Priment laat je niet nadenken, heeft gezegd dat ik "voorlopig" akkoord zou gaan, waarna het definitieve aan bod zou volgen; de volgende email was een bevestiging. Er wordt gewoon een hele week bedenktijd van de klant afgenomen, bij deze herstel ik dat: zoals besproken met Priment was de bevestiging van vandaag voorlopig, niet definitief; ik heb op dit moment dus geen contract met Engie. In de komende week neem ik mijn beslissing, als ik dus geen contact opneem heb ik geen contract met Engie. Mocht Engie er behoefte aan hebben, dan kan ik ook de naam noemen van degene die mij belde, al zou het me bij dit soort praktijken verbazen als dat de echte naam van deze persoon is; ikzelf zou in ieder geval niet met deze manier van werken geassocieerd willen worden.

In het begin van het gesprek werd ik ook nog verward met een familielid, voldoet Priment aan de AVG wetgeving?

Priment claimde dat ze mij eerder gebeld hebben, dat kan niet zo zijn; ik heb nog nooit telefonisch een contract afgesloten voor energie, ik nijg ernaar om dat niet te veranderen.

Ik heb geen idee waarom een bedrijf dat een goed product levert in zee zou gaan met Priment, als dit de praktijken zijn die nodig zijn om je product te verkopen kan je product ook niet veel zijn.

Om af te sluiten: ik heb dus geen contract met Engie!

Als ik in de komende week niet reageer, ben ik niet aan een contract met Engie gebonden. Mocht mijn contract met Eneco zijn opgezegd, dan wordt dat hersteld.
Mocht Engie geïnteresseerd zijn in mij als klant, dan verdwijnt de boetevergoeding uit het contract en komt er een welkomstpremie.

Priment belt mij nooit meer en verwijdert mijn gegevens uit hun systeem.

Engie is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

DNJJ
    Ik heb Eneco ook ingelicht, Priment claimt immers dat ze ook voor Eneco werken. Heel verrassend bleek ook dat niet waar te zijn.

DNJJ
Engie heeft gebeld en gaat de gang van zaken met Priment bespreken, en ik heb geen contract met Engie; dit wordt nog per mail bevestigd. Engie begrijpt dat ik niet heel gelukkig ben met de gang van zaken, het enige positieve is dat ik nergens aan vast zit.

Ook een klacht indienen over Engie?