Opgelost door Engie: Niet bewust aangevraagde wisseling van energiemaatschappij. Misleiding !

J.M.G. Loenis

We kregen laatst een aanbieding van een mevrouw van Engie. Aangezien we al 33 jaar lid zijn van Essent, wilden wij bij Essent blijven. Dat kon, zei mevrouw, maar dit ging alleen over transportkosten etc. Maar wij willen electra en gas van Essent, dit is geen probleem, aldus mevrouw. Wij kregen offert, met een termijn bedrag op de hoogte van Essent. Offerte geaccepteerd. Nu ga ik kijken bij de tarieven, blijkt na berekening, dat we € 100,- per maand uiteindelijk zullen moeten bijbetalen.Terwijl we helemaal niet wilden wisselen van tarief 0,09 naar Engie tarief 0,26. Dat doet toch niemand. Wij hebben niet goed opgelet, maar zijn ook danig misleid door Engie. Dit zijn criminlele praktijken. Wij zijn te laat, vrees ik, maar moge dit, wederom, een waarschuwing zijn voor de dubieuse praktijken van dergelijke firma'S.

Voor ons is het te laat, vrees ik. Maar laat hen stoppen met deze misleidende praktijken. Ik ga toch niet bewust € 100, per maand extra betalen.

J.M.G. Loenis
    Zie bovenstaande. Nog geen reactie ontvangen

J.M.G. Loenis
Engie geeft aan dat we misleid zijn, en dat ze onrechtmatig gehandeld hebben. Met excuses. Ze hebben onze gesprekken beluistert, en tot deze conclusie gekomen. we zouden nu weer onder het oude tarief bij Essent gaan vallen. Nog even afwachten maar. Het oplossen van deze kwestie zou enkele weken kunnen gaan duren. Update : Essent heeft dit ook bevestigd. We gaan terug naar het oude tarief !

Ook een klacht indienen over Engie?