Klacht Engie: Onterechte opgelegde opzegboete

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 547443
Gebruiker
Fire
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik ben geregistreerd op de bel-me-niet-register, maar werd toch door ENGIE gebeld. Ik werd overgehaald door hun verkooppraatjes om over te stappen. Later besefte ik dat ik verkeerd was voorgelicht en stapte terug naar mijn oude energieleverancier. Ik moest van ENGIE een opzegboete betalen. Ik ben in bezwaar gegaan. Via de mail hebben we een belafspraak gemaakt betreft mijn bezwaar. Ik werd niet op de afgesproken tijd door hun gebeld. Via de mail is er een nieuwe belafspraak gemaakt, maar heb de oproep gemist. Ik heb hun gelijk geprobeerd te bellen, maar kon niet doorverbonden worden. Ik heb hun gemaild om dit door te geven en om een nieuwe belafspraak in te plannen, maar kreeg geen reactie van hun. Later kreeg ik een brief van ENGIE dat ze mij verschillende keren hebben geprobeerd te bellen, maar ik was niet bereikbaar. Ik stuurde opnieuw een mail waarin staat dat ik 1 gemiste oproep heb gehad van hun en dat ik gelijk terug had gebeld en gemaild, maar kreeg geen reactie. Ik gaf aan dat ik steeds geen reactie krijg op mijn mail en dat ze mij verschillende keren hebben gebeld niet correct is. De communicatie verloopt heel moeizaam. Vorige week heb ik weer een brief ontvangen dat ik de opzegboete moet betalen, maat tot op heden heb ik geen reactie op mijn mail ontvangen.

De oplossing

De eindafrekening vernietigen en de opzegboete annuleren.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Fire
Datum
Uiteindelijke oplossing
Van ENGIE moet ik de boete toch betalen en het is verhoogd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Engie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen