Opgelost door Enie.nl: Enie levert omvormer niet en monteurs kunnen installatie dus niet afronden

content Opgelost
# 631910
Stan Madge

De zonnepanelen zijn geinstalleerd zonder omvormer en de installatie is daarom dus nog niet bruikbaar. We wachten nog steeds tot de omvormer geleverd en geinstalleerd wordt. Zicht op een lever- en installatiedatum hebben we niet. Bereikbaarheid is weer een probleem.

Levering, installatie en configuratie van contractueel overeengekomen omvormer.
Het is gelukt, de installatie werkt! Mogelijk dat een enkele optimizer met bijbehorend zonnepaneel nog niet helemaal lekker werkt maar dat komt vast nog wel in orde.

Stan Madge
    Enie is zowel via email als telefonisch niet bereikbaar. Heb meermalen voicemail ingesproken maar enige reactie blijft uit. We hebben nu zonnepanelen op het dak liggen zonder omvormer en kunnen de installatie dus niet gebruiken.
    Enie.nl
    Bedankt voor het delen van je ervaring. We hebben onlangs telefonisch contact gehad en aangegeven dat de omvormer opgestuurd wordt. Zodra deze binnen is, kunnen we de afronding plannen. Je geeft aan dat we niet bereikbaar zijn. Dit komt ons onbekend voor. Welk e-mailadres en telefoonnummer heb je gebruikt? We hebben namelijk geen voicemail bij Customer Care en op klantenservice@enie.nl hebben we geen e-mails kunnen vinden op je naam. Wil je ons mailen op dit e-mailadres? We houden je op de hoogte van het vervolg.
    Stan Madge
    Mij is expliciet verzocht om bij vragen het nummer 085-4017848 te bellen. Op de volgende dagen en tijdstippen heb ik hierop een voicemailbericht ingesproken:
    23 november 15:42
    24 november 15:52
    25 november 11:55

Uit het gesprek dat ik na de zonnepaneleninstallatie (zonder de onverwacht afwezige omvormer) heb gevoerd had ik begrepen dat de omvormer binnen slechts enkele dagen bij ons afgeleverd zou worden. Ik wil graag weten op welke concrete datum de installatie en de configuratie volledig zullen zijn afgerond.
    Stan Madge
    Nog steeds niets van Enie vernomen. Laat staan dat ik weet wanneer onze zonnepaneleninstallatie afgerond wordt.
    Enie.nl
    Deze week sturen we de omvormer naar u op en proberen we een installatiedatum te plannen binnen 3 dagen na de aankomst van de omvormer.
    Stan Madge
    Goed bericht: zojuist hebben we het pakketje met daarin de omvormer van Enie mogen ontvangen! Wanneer kan deze geinstalleerd en geconfigureerd worden?
    Enie.nl
    Fijn om te lezen, Stan! We hebben aan de coördinator van het installatieteam doorgegeven dat de afronding gepland kan worden. Je hoort gauw van ons.
    Enie.nl
    We komen overmorgen, op 15 december, bij je langs voor de service afspraak om de omvormer op te hangen. We vertrouwen erop dat je vanaf dan kunt genieten van het opwekken van je eigen zonne-energie.

Ook een klacht indienen over Enie.nl?