Klacht Enie.nl: Enie.nl kost veel negatieve energie...

P de Boer

Via Vereniging Eigen Huis (geeft toch vertrouwen) denken dat je een betrouwbare partner krijgt voor aanschaf/plaatsen zonnepanelen. Tot aan de schouw en tekenen contract ging alles goed en zouden op 11 Mei 2018 panelen plaatsen maar ging helaas niet niet door. Datum werd verzet naar 29 Mei 2018. In deze periode 3 mails in 2 weken tijd gestuurd maar geen antwoord, ook niet na melding van VVE. Toen op 25 Mei 2018 zelf maar gebeld met Enie.nl waarom ze niet reageren!!!... Tsja... druk, druk, druk... tot mijn verbazing hoorde ik toen pas dat ook de 2de plaatsing op 29 Mei niet door zou kunnen gaan en ze wilden andere datum overleggen!! Dus 2 vrije dagen opnemen, verlies aan energie-inkomsten en dan nog vertrouwen hebben in dit bedrijf dat je als een .... behandeld! Op 31 Mei mail gestuurd met eis schadevergoeding en terugbetaling van aanbetaling. Dit in samenspraak met contactpersoon van vereniging Eigen huis. Verzoek om binnen 5 dagen te reageren.....helaas op 8 Juni 2018 nog niet vernomen.
Wordt vervolgd.....
Heeft U soortgelijke klachten over Enie.nl laat het me weten en meld dit tevens aan VVE.

Ben benieuwd.

Nee hoor nog niets vernomen van Enie.nl. Schandalig
    Enie.nl
    Geacht heer De Boer,

Dank voor uw reactie. U kunt er inderdaad op vertrouwen dat Vereniging Eigen Huis samenwerkt met betrouwbare partners. Vervelend om te lezen dat we de installatiedatum hebben moeten herzien. Ondanks dat we hiertoe genoodzaakt zijn doen we dit niet graag. We betreuren het dat u in dit proces onvoldoende communicatie heeft ervaren. De telefoongesprekken zijn allemaal schriftelijk bevestigd en in de mail van 25 mei hebben we u aangeboden om tot een nieuwe installatiedatum te komen of om, bij gebrek aan vertrouwen, de overeenkomst kosteloos te annuleren. Op 31 mei hebben we van u bericht ontvangen dat u graag de overeenkomst wilt annuleren.

Ik constateer dat we in het proces conform de voorwaarden van het collectief hebben gehandeld. Naas de retournering van de aanbetaling is verdere compensatie hierin dus niet van toepassing. Overigens worden aanbetalingen op een derdenrekening gestort. Wij hebben dus geen invloed op de termijn van uitbetaling.

In dit collectief staan wij in nauw contact met Vereniging Eigen Huis. Wij hebben echter nooit via hen een melding of officiële klacht ontvangen in relatie tot uw situatie, hetgeen gebruikelijk zou zijn. Mocht u alsnog behoefte voelen om verder in contact te treden dan kunt u als (ex-)deelnemer van het collectief het volgende mailadres hanteren: collectief@enie.nl.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    P de Boer
    Beste Enie.nl blijkbaar kunt u niet goed mijn klacht lezen, alle communicatie kwam van mij kant. 1 x voicemail door U ingesproken dat 11 mei plaatsing niet doorging U was met een zakelijke klant bezig..!!! en dat heeft u gemaild. Vrije dag weg. Op 6 mei U hierover een nette mail gestuurd... geen antwoord..., op 15 Mei gemaild,... geen antwoord.... op 23 Mei gemaild,... geen antwoord.... Op 25 Mei heb ik U gebeld om 09.06 en kreeg toen ook te horen dat ook de 2 installatie niet door kon gaan!! op 29 Mei. Weer een vrije dag weg. VVE is op de hoogte gebracht en Dhr van Ingen heeft klacht aan U doorgegeven.
    Wellicht kunt U nog een keer Uw antwoord op mijn klacht lezen en zou een welgemeend excuus en een bloemetje beter op zn plaats zijn geweest, jammer.
    Ik hoef geen reactie van jullie, maar klik het wel aan zodat deze voor anderen deze klacht nog even blijft staan. Bezint eer ge begint.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren