Opgelost door Enie.nl: Enie.nl verrduisterd geld

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 373005
Gebruiker
T.A. Herenius
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Heb onlangs extra zonnepanelen laten plaatsen.Heb offerte gevraagd aan 2 firma's:Enie.nl en B.I.M.Kreeg op 11/3 een herinnerings e-mail van Enie.nl dat ik de rekening nog niet betaald had.Heb op 13/3 euro 4024 betaald.Kreeg vervolgens rekening van B.I.M.Uit de logo's op de geinstalleerde panelen bleek dat B.I.M. de leverancier was.Heb Enie.nl gebeld,e-mails gestuurd met afschriften van rekeningen.en tenslotte een aangetekende brief met verzoek het geld terug te storten.(3 weken) geleden.Geen enkele reactie. .

De oplossing

De betaalde euro 4024 terugbetalen.

1 reactie

  1. Auteur
    Enie.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Herenius,

    Op 2 januari jl. heeft u een offerte van enie.nl getekend t.b.v. de installatie van uw zonnepanelen. Gezien het feit dat u tegelijkertijd een offerte bij een andere partij had aangevraagd is er inderdaad in de verdere communicatie enige verwarring ontstaan. Toen wij telefonisch contact met u opnamen om de geplande installatie naar voren te halen kregen wij van u de mededeling dat de installatie reeds is uitgevoerd. U heeft ons toen overigens de vraag gesteld wanneer de slotfactuur naar u verstuurd zou worden. De factuur heeft u vervolgens van ons ontvangen.

    In een later stadium heeft u bij ons aangegeven dat wij niet de partij zijn die de installatie heeft uitgevoerd. Wij hebben u toen gevraagd om ons de factuur van de andere firma ook toe te sturen. Vervolgens hebben wij u aangegeven het betaalde bedrag terug te betalen. Deze betaling heeft overigens ook reeds op 17 juni plaatsgevonden.

    Laat het duidelijk zijn dat dit proces niet goed is verlopen. Het betreurt ons echter dat u zich genoodzaakt voelt dit met anderen te delen. In dit proces zijn door zowel u als ons fouten gemaakt.

    Met een zonnige groet,
    Team enie.nl

Uiteindelijke oplossing

Auteur
T.A. Herenius
Datum
Uiteindelijke oplossing
Terugbetaling heeft plaatsgevonden
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Enie.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen