Klacht Enie.nl: Enie.nl weigert de kapotte optimizer te vervangen en verschuilt zich achter een voormalige franchise

# 320134
Guido1942

ik zit met een vervelend probleem met mijn zonnepanelenleverancier Enie.nl.

Voor de offerte is de heer Nico Baggen, adviseur van Enie.nl, op 4 maart 2016 bij mij thuis geweest om op te nemen welke installatie voor mij het beste zou zijn.
Ik heb daarna een offerte gekregen, ondertekend door Richard van der Meulen, directeur van Enie.nl. zie bijlage.
In de door mij en Enie.nl getekende offerte staat dat dit een contract is tussen mij en Enie.nl. zie bijlage.
De installatie (12 panelen van Solar Frontier, Omvormer SolarEdge SE2200 en 6 optimizers van Solar Edge) is in juni 2016 geïnstalleerd

Toen ik zo'n 4 maanden terug mijn installatie monitorde deden 2 panelen het niet meer. Bleek volgens Enie.nl een kapotte optimizer (garantie 25 jaar).
Deze is door Solar Edge naar mij toegestuurd per 23 5 2018.
Van Patric Jongsma van Enie.nl kreeg ik een E-mail, dat als ik de Optimizer had ontvangen, ik contact moest opnemen met Nico Baggen.
Die zou voor de vervanging zorgen. Zie bijlage (E-mail Patric Jongsma).
Toen ik de optimizer thuis had en Nico Baggen belde, vertelde hij dat hij al meer dan een jaar niet meer voor Enie.nl werkte
en niet technisch is zodat hij de optimizer niet kan vervangen.

Als ik nu contact per E-mail opneem met Enie.nl reageren ze amper, en als ze het wel doen,
verschuilen ze zich steeds achter het feit dat hun voormalige franchisenemer Nico Baggen de optimizer moet vervangen. zie bijlage (E-mail Richard van der Meulen).
Ook bij telefonische contacten komen ze steeds ermee aan dat ik contact moet opnemen met de voormalige franchisenemer Nico Baggen.
Ook na het laatste (boze) telefoongesprek van 20-8-2018 hebben ze niet meer gereageerd.

Ik denk dat het echte vervangen een karweitje van zo'n 15 minuten is. En dit duurt dus nu al zo'n 3 maanden.
Al die tijd leveren 2 van de 12 panelen geen stroom.

Ik ben 76 jaar en ga zelf niet het dak opklimmen om de optimizer te vervangen. (Dan verlies ik denk ik ook de garantie.)

De kapotte optimizer vervangen door degene die ik al drie maanden in mijn bezit heb.

Enie.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Guido1942
    Enie heeft nog niets van zich laten horen.
    Guido1942
    Enie heeft nog steeds niets van zich laten horen.
    Guido1942
    En nog laat Enie.nl niets van zich weten. Ze vechten een strijd uit met een vroegere medewerker en ik ben de dupe.

Guido1942
Enie.nl reageert nog steeds niet.

Ook een klacht indienen over Enie.nl?