Klacht Enie.nl: Slechte zaak dat je geen contact wilt hebben met je klanten.

J&L&M

Mei 2017 zonnepanelen geplaatst door Enie. Na een aantal maanden blijkt dat de aansluiting in de meterkast heel slecht is gedaan, zelfs onprofessioneel. De aansluiting was niet goed bevestigd en draden niet goed vastgezet en zelfs losse draden, vier automaten verbrand binnen de meterkast. Dit zie je zelf niet. Hierdoor bijna brand gehad. Gered door het springen van de hoofdzekering. Laten repareren door een erkend bedrijf. Contact met Enie in eerste instantie aardig en dacht dat het financieel was opgelost. Na rekening diverse keren contact gezocht met Enie, maar zijn oorverdovend stil en wensen blijkbaar geen contact. Onbeschoft/schandalig gewoon. Om de installateur niet de dupe hiervan te laten worden, is de nota door mij voldaan.

Minimaal contact, excuus en compensatie. Heb ik ook gevraagd aan Enie. Geven gewoon niet "thuis".
Er is, waarschijnlijk door het krantenbericht, eindelijk contact opgenomen, maar verantwoording wijzen zij af. Ik had dus eerst maar 3-4 dagen kunnen wachten met een volledig uitgeschakelde elektra (hoofdzekering was doorgeslagen en hiermee ernstige brand voorkomen. De installateur was er met een 1/2 uur. Enie had het zelf willen constateren ha ha ha ha. Normaal contact is al niet mogelijk. Dat duurt 6 maanden. Voor een bedrijf die elektra-oplossing biedt (o.a. zonnepanelen), kunnen ze wat mij betreft aan het gas.

J&L&M
    Vanuit Enie blijft het oorverdovend stil, geen reactie o.i.d. Hautain gedrag. Het calimero-effect?? Er is toch zeker een tiental keren aan Enie gevraagd om een reactie.
    J&L&M
    Dit is al de 2e verlenging. Zij reageren gewoonweg niet. Ze weten heel goed dat ze verantwoordelijk zijn.
    J&L&M
    Ook na vele weken nog steeds geen reactie van Enie. De aansluiting van zonnepanelen op de meterkast is ondeskundig uitgevoerd. Enie is hiervoor verantwoordelijk. Het had heel veel erger kunnen zijn, bijvoorbeeld brand. Waarschijnlijk is dit al meer aan de hand geweest anders reageert Enie wel. Oorverdovend zwijgen?
    J&L&M
    Enie weet dat ze nalatig zijn en durven gewoon geen contact op te nemen om hun verantwoording te nemen. Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.
    Enie.nl
    Geachte heer Molendijk,

Bedankt voor uw bericht en vervelend om te horen dat uw onze klantenservice onvoldoende vindt. Zoals eerder ook al in de Facebook chat besproken is het handig om rechtstreeks contact met ons bedrijf te zoeken. Dit soort pagina's worden niet regelmatig door ons bekeken. Onze collega's zitten uiteraard wel dagelijks voor u klaar om eventuele problemen te verhelpen.

Nu inhoudelijk op uw vraag. Uit uw bericht lees ik dat de installatie niet goed is aangelegd en dat hierdoor kortsluiting is geweest. U heeft zelf een installateur benaderd in plaats van ons de gelegenheid te geven om dit voor u op te lossen conform de garanties van uw offerte.

Aangezien u via de Facebook chat (welke u ook heeft meegestuurd met dit bericht) had aangegeven dik tevreden te zijn met de zonnepanelen en het meer als tip kenbaar te hebben gemaakt hebben wij verder geen stappen ondernomen. Nu wenst u dat wij deze gaan betalen. Dit is helaas niet onze werkwijze. Als er een defect is dan dient u ons in de gelegenheid te stellen om dit kosteloos voor u te verhelpen, deze kans hebben wij helaas niet gehad.

Bij een volgende keer raden we u aan om rechtstreeks contact te zoeken met onze klantenservice zodat we dit probleem conform de garantievoorwaarden kunnen verhelpen. Dat voorkomt gesprekken zoals deze en teleurstelling vanuit uw kant.

Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Team enie.nl

Ook een klacht indienen over Enie.nl?