Opgelost door Ennatuurlijk: Eindfactuur klopt absoluut NIET! + zeer schofterige omgangsvormen Ennatuurlijk!

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 648596
Gebruiker
Gebruiker1676537446
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Op 15 februari krijg ik een zeer dreigende email van Ennatuurlijk met het verzoek om maar even € 1.966,03 per direct te voldoen. Euh wat?!

Ik wacht al sinds december op een bedrijf dat Ennatuurlijk zou inschakelen om de zaak/warmtemeter hier binnenshuis te checken. Namelijk: een 8 x hoger verbruik in 2022 (t.o.v. het jaar daarvoor) heeft het tot genoemd bedrag geschopt op de jaarafrekening. En dan zeg ik als zeer alerte en karige (alleenstaande single bijstandsuitkering-trekkende) warmte-gebruiker die maar zelden doucht; Godsonmogelijk! Absoluut pertinent godsonmogelijk! Het zou zelfs "lager" moeten zijn dan 2021 omdat ik bij 16 graden leef!

Dit wordt ook allemaal helder in het gesprek met een Ennatuurlijk-medewerkster in december 2022 gemeld. De medewerkster vermoed een euvel met mijn warmtemeter. Afgesproken wordt dat een bedrijf de zaak zal komen controleren. Ik maak duidelijk dat ik geen telefoon gebruik maar wel zeer goed per mail bereikbaar ben. Dus dat zou worden doorgegeven aan het betreffende bedrijf.

Ik wacht... ik hoor niks. Ik trek nog even aan de bel via whatsapp (ter helderheid: via bluestacks en daar heb je geen telefoon voor nodig) omdat het wel erg lang duurt allemaal. "Rustig aan mevrouw, dat komt vanzelf wel".

Dan krijg ik de beruchte mail van Ennatuurlijk met de woorden:

"Ik hef de incassoblokkade op de jaarafrekening op. Dit betekent dat het nog openstaande bedrag van € 1.966,03 weer open komt te staan.
Om verhoging met aanmaankosten te voorkomen vraag ik u vriendelijk het openstaande bedrag per direct te voldoen."

Geen enkele poging per mail is gedaan door Ennatuurlijk om helder te krijgen waarom "een reactie mijnerzijds" kennelijk uitbleef alvorens deze schofterige mail hierboven werd verzonden. Ik was duidelijk niet per telefoon te werken, slechts per email. Daarbij kan ik welhaast garanderen dat ik NIET benaderd ben per email door VEOLIA (kom maar op met het verzendbewijs!) noch geland in mijn graag geziene spambox.
---------------

Op het moment dat ik bovenstaande woorden als klacht wil indienen (enkele dagen terug) op "klachtenkompas.nl" krijg ik een mail van Ennatuurlijk; "Ow u heeft dus geen telefoon! Laat ik even met u meekijken, wat is het huidige gebruik op uw warmtemeter?"

Dus ik geef mijn huidige gebruik door. Ik wacht inmiddels al weer aardig wat dagen op een antwoord en ik vrees opnieuw het ergste. Geen woord over het feit dat de blokkade onterecht is opgeheven! Medewerker weet van niks!

Gewenste oplossing

- Vaste medewerker op de zaak! Ik wil die persoon persoonlijk per email kunnen benaderen. Waar is de vrouw die ik in december sprak en die weet waar ze over praat??

- Onmiddellijke blokkade op de incasso!

- Daarbij wil ik dat er een heldere notitie in mijn "dossier" gemaakt wordt van het feit dat ik NIET ga betalen voor iets wat ik 1000% zeker niet verbruikt heb. Elke medewerker die ik spreek moet hiervan op de hoogte zijn want ik wil niet in herhaling vallen. Dat hier een gigantische fout gemaakt is door het e.o.a. daar twijfel ik geen seconde aan, of dat nu straks bij een check aan het licht komt of niet (het lijkt me logisch dat dit wel aan het licht komt maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit).

- de automatische check of je genoeg betaald per maand heb ik meermaals gedaan en altijd het advies opgevolgd, systeem faalt, werk eraan!
Geboden oplossing
Er is vandaag een (zeer aardige en behulpzame) monteur geweest van Veolia. En zoals verwacht het verbruik in 2022 is absoluut niet hoger geweest dan in 2021. Het "waarom" van deze (8x) hoge(re) uitval op mijn jaarafrekening blijft vooralsnog een raadsel.
Status
opgelost
Beoordeling
content

2 reacties

  1. Auteur
    Gebruiker1676537446
    Datum
    ps: N.a.v. de dreigmail van Ennatuurlijk heb ik - in de vroegste morgen van 16 februari - onmiddellijk een mail gestuurd naar VEOLIA (die zijn overigens alleen per mail te bereiken) met het verzoek per mail een afspraak in te plannen voor de metercheck. Daarbij heb ik gevraagd of ze een bewijs kunnen laten zien dat ze me inderdaad gemaild hebben zoals Ennatuurlijk beweert.

    Niks gehoord (nog?)!
  2. Auteur
    Ennatuurlijk
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Logister,

    Wij hebben uw klacht gelezen. Uw vraag is in behandeling bij mijn collega. Vanochtend heeft ze een e-mail naar u gestuurd.

    Mijn collega heeft een nieuwe controle aangevraagd bij onze onderhoudspartij Veolia. We hebben specifiek gevraagd om per e-mail een afspraak met u te maken en de betreffende e-mail ook naar onze klantenservice door te sturen. Mochten er problemen ontstaan met het zenden/ontvangen van de e-mail, dan kunnen we op deze manier makkelijker meekijken.

    De blokkade op de openstaande factuur is verlengd in afwachting van het onderzoek door de monteur. Nadat een monteur is geweest kunnen we herleiden waardoor uw verbruik hoger was en nemen we weer contact met u op om te bespreken wat dat betekent.

    Mocht u tussentijds een vraag hebben dan kunt u het beste reageren op de e-mail van mijn collega, dan komt het automatisch uit bij de collega waar u eerder contact mee heeft gehad.

    Hopelijk weet u hiermee voldoende.

    Groeten Patrick - Ennatuurlijk

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Ennatuurlijk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen