Opgelost door Ennatuurlijk: Prijzen boven het energieplafond

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 639037
Gebruiker
pietjebell#128
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Vannacht keek op mijn account van Ennatuurlijk wat de prijzen zijn voor 2023. Dit had al voor 1 januari bekend moeten zijn volgens de ACM. Even na 00.00 uur stond er wel de lijst met de nieuwe tarieven maar wat schetst mijn verbazing De prijs voor een GJ onder het energieplafond mag maximaal € 47,38 zijn maar er staat Levering warmte € 78,2386 en er staat compensatie prijsplafond voor warmte -€ 25,5000 wat betekend dat een GJ € 52,7386 gaat kosten. Dat is € 5,36 per GJ meer dan de ACM oplegt. V oor het warme tapwater gaan we € 52,89 per GJ betalen. Ik weet het niet meer wat ik moet doen het blijkt wel of we belazerd worden. Geef de tarieven transparant door zodat mensen in een opslag alles kunnen bekijken. Ook de dagprijzen zijn niet transparant op mail krijgen we de jaarprijs maar in de tarieven gebruiken ze dagprijzen (vallen de hoge vaste kosten niet zo op) en dan blijkt dat er ook verschil is in bedragen. Dat gaat om eurocenten maar bij veel klanten wordt dat toch een hoog bedrag. Steeds trek ik aan de bel en zeggen ze dat het is opgelost maar dan gebeurd er weer wat anders. Wie in Nederland kan mij helpen om dit op te lossen voor mij en andere gebruikers. Door het systeem begrijpen veel mensen niet wat ze moeten doen en laten het rusten maar de wet zal gevolgd moeten worden ook door Ennatuurlijk

Gewenste oplossing

Dat ze zich houden aan regels opgesteld door ACM en door transparant te communiceren naar gebruikers. Krijgen steeds brieven of mails met welgemeende excuses maar de volgende informatie is ook weer incompleet.
Het tarievenoverzicht ziet er bij mijn buurman anders uit dan bij mij waardoor onduidelijk ontstaat en er geen overzicht is. Ik ben net als voorgaande jaar bezig voor mijzelf maar ook voor medebewoners die het zelf niet kunnen. A.u.b. regel je zaken goed in deze financieel moeilijke tijd
Geboden oplossing
Ze waren niet blij dat ik mijn klacht op klachtenkompas had geplaatst. Ik heb uitgelegd dat ik erg boos was en me belazerd voelde. Na nog enkele mails zijn nu de prijzen comform de richtlijnen van de ACM
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Ennatuurlijk
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Ennatuurlijk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen