Opgelost door Enra verzekeringen: blijf onderweg liggen met fiets en moet 3 dagen wachten op hulp

Jeannyrosenboom

ik de rijn route aan het fietsen in Duitsland daar gaan 2 spaken stuk van het achterwiel wij waren gepakt met tent .dus ik kan niet verder fietsen om de schade te beperken bellen wij de alarm centrale er werden wat fietsmakers gebeld maar niemand die ons komt ophalen .het was zaterdag morgen rond de middag bellen ze ons terug wij vinden geen fietsmaker moesten maar wachten tot dinsdag .maar ik vraag mij af hoe je dan een verzekering kunt verkopen als het helemaal niet werkt dus ik voel mij echt genaaid door de verzekeraar omdat die hulp erbij zit hebben wij gekozen voor ENRA verzekeringen dus de vakantie mooi naar de knoppen .ik wil nu van de verzekering af zonder dat ik daar kosten aan over houd

wil van de verzekering af zonder bij komende kosten dat ik zo kan overstappen naar ander verzekering .
en dat de verzekering de pech hulp uit het pakket haalt want het werkt niet een fietsemaker kan niets verdienen aan twee spaken

Enra verzekeringen
    Geachte heer Rosenboom,

Wat vervelend voor u dat u tijdens uw fietsvakantie pech heeft gekregen met uw fiets.

Uit uw bericht maak ik op dat de alarmcentrale u niet op korte termijn heeft kunnen helpen en dat u hierdoor zeer teleurgesteld bent.

De pechhulp die wij bieden in onze verzekering is er voor dat als u tijdens een fietsrit pech heeft met de fiets u op dat moment de alarmcentrale kunt bellen. U wordt dan opgehaald en teruggebracht naar het beginpunt van uw fietsrit van die dag of naar de dichtstbijzijnde rijwielhandelaar. Uit uw bericht kan ik niet goed opmaken of u op het moment van pech onderweg was of dat u gebeld heeft vanaf uw verblijfadres. Wat ik wel uit uw bericht opmaak is dat de alarmcentrale wel voor u heeft geprobeerd een rijwielhandelaar voor u te vinden die u zou kunnen helpen maar dat dit blijkbaar niet gelukt is. Omdat het al zaterdagmiddag was, en veel winkels op zaterdagmiddag gesloten zijn, heeft u de dubbele pech dat uw fiets is stuk gegaan zo vlak voor het weekend, hierdoor was het voor de alarmcentrale niet mogelijk om voor u een rijwielhandelaar te vinden. Dit is voor de alarmcentrale helaas overmacht.

Ik hoop dat u uiteindelijk een rijwielhandelaar heeft kunnen vinden die uw fiets kon repareren en dat u uw vakantie voort heeft kunnen zetten.

U verzoekt ons om uw verzekering te beëindigen, ik vind dit jammer om te lezen maar ik snap dat deze beslissing is voortgekomen uit uw teleurstelling.
    Van u hebben wij twee fietsen in verzekering; 473303590 Gazelle Ultimate en 475628063 Gazelle Fuente Pure Inn. Welke van deze verzekeringen wilt u beëindigen?
    Na ontvangst van uw antwoord zullen wij de betreffende polis beëindigen en de premie aan u terugbetalen.

Uw reactie zie ik graag tegemoet.

Dorethé Snel-Thijssen
    Coördinator Afdeling Schade
    Jeannyrosenboom
    Hallo de verzekering is ons tegemoet gekomen met vergoeding van de trein kosten van kehl naar Heerlen en dat hadden wij niet verwacht dat stellen wij zeer op prijs wij zijn dik tevreden gr john
    Jeannyrosenboom
    Wij geven de verzekering een warme douch bedankt erna verzekering gr john