Klacht Enra verzekeringen: verzekering fiets

gerdien

Ik heb mijn e -bike verzekerd bij Enra fietsverzekeringen. Vorige week is mijn fiets gestolen. Nieuwe fiets uitgezocht bij andere dealer, wegens een aanbieding kon ik daarom een betere fiets aanschaffen. Dit is ook noodzakelijk omdat ik door mijn rematoide atritus steeds meer problemen krijg met schakelen. De fiets die ik wil fietst lichter en ik hoef niet meer te schakelen.Nu verplicht mijn verzekering mij om een nieuwe fiets bij dezelfde dealer te kopen. Staat in de voorwaarden. Behalve als mijn oude dealer instemt om de fiets ergens anders te mogen kopen. Nou dat wil hij niet, is te verwachten.
Nu ben ik dubbel gedupeerd, fiets gestolen en de fiets die uitermate geschikt voor mij is en vorige week al klaar stond, mag ik niet aanschaffen. Ik vind dit erg vreemd, sluit ik dezelfde verzekering voor de nieuwe fiets dan blijf ik bij deze dealer. Dit kan toch niet. Ook woon ik niet meer in deze woonplaats.

Graag zou ik zelf willen beslissen bij welke dealer ik een fiets koop, ipv bij een dealer in het dorp met weinig keus.

Enra verzekeringen
    Goedemiddag mevrouw [naam verwijderd door moderator],

Dank u wel voor het melden van uw klacht, hierdoor was ik in staat het dossier voor u te beoordelen en een oplossing voor u te vinden.

De heer [naam verwijderd door moderator] (buitendienst ENRA) en ik hebben contact gehad met uw rijwielhandelaar firma [naam verwijderd door moderator]. Samen zijn wij tot overeenstemming gekomen en hebben wij besloten om het verzekerd bedrag € 2499,00 aan u over te maken zodat u de nieuwe fiets kunt afnemen bij een rijwielhandelaar naar uw eigen keuze.

Maandag 9 mei a.s. maken wij € 2499,00 aan u over op IBAN [rekeningnummer verwijderd door moderator]

Ik ga er van uit u hiermee van dienst te zijn geweest en wens u veel fietsplezier met uw nieuwe fiets.

ENRA verzekeringen bv

[naam verwijderd door moderator]
    Coördinator Afdeling Schade

Ook een klacht indienen over Enra verzekeringen?