Klacht EP Beerepoot Hoorn: 4 maanden oude stofzuiger valt spontaan uit en krijg niet de gewenste service

knels

Op 3 juni jl. kocht ik een Dyson stofzuiger. Het duurde een week eer dat ik hem binnenkreeg. Namailen en nabellen was hiervoor noodzakelijk. Stofzuiger gaat spontaan uit, waarna ik melding van gemaakt heb. Als reactie kreeg ik dat ik maar naar de fabrikant moest gaan. Vervolgens heb ik een nieuwe besteld. De onder garantie vallende stofzuiger accepteren zij niet. Deze kunnen ze wel repareren of een restwaarde van EUR 100,- uitkeren. Hiermee gaan wij niet akkoord. Volgens B.W. Boek 7: Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. In jouw geval is hier sprake van non-conformiteit. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke garantie is dan van toepassing. Daarnaast is het enorm lastig dat je al die tijd niet kunt stofzuigen, vandaar de nieuwe. Temeer omdat ik hem ook bedrijfsmatig gebruik. Dus een nieuwe zal in dit geval de juiste oplossing zijn.

creditnota voor de nieuwe stofzuiger

Wij vinden dat EP Beerepoot Hoorn hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over EP Beerepoot Hoorn?