Klacht ERESM European Residential Management: afrekening service- en verwarmingskosten 2019 moet opgemaakt en uitbetaald worden

Klachtnummer
# 555684
Gebruiker
OntevredenHuurder#619
Datum
2 reacties

Details

De klacht

ik heb in 2019 een woning van canliving/eresm gehuurd en krijg nog circa 575 euro aan servicekosten (inclusief verwarmingskosten) terug. dat bedrag heeft een medewerker van het bedrijf op 120920 telefonisch bevestigd.
ondanks aangetekende brieven, tientallen emails en telefoontjes weigert verhuurder deze kosten netjes af te rekenen, zoals haar wettelijke plicht is. volgens art. 7:260 BW, zij had al juni 2020 af moeten rekenen.

de oplossing:
1. een afrekening servicekosten 2019 opstellen;
2. het bedrag, vermeerderd met wettelijke rente vanaf 30 juni 2020, op mijn rekening overmaken dan wel een passend voorschot uitbetalen ter hoogte van 90% van het af te rekenen bedrag. hiervoor kan geen belemmering zijn, omdat de medewerkers een jaar geleden deze bedragen al kon noemen.

eresm heeft half juli 2021 de concept-afrekening servicekosten ingediend bij de huurdersvereniging, alleen de component 'verwarmingskosten' zat er niet bij. dus eea is niet compleet. men heeft dus niet aan haar verplichtingen voldaan.

de reden van vertraging door 'corona, 'schaalvergroting' en dergelijke kan gezien de tijd die erover heen gegaan is, nu geen actueel excuus meer zijn.

graag duidelijkheid en mijn geld terug. stop met die onfatsoenlijke excuses.

De oplossing

de oplossing:
1. een afrekening servicekosten 2019 opstellen;
2. het bedrag, vermeerderd met wettelijke rente vanaf 30 juni 2020, op mijn rekening overmaken dan wel een passend voorschot uitbetalen ter hoogte van 90% van het af te rekenen bedrag.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

ERESM European Residential Management is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    OntevredenHuurder#619
    Datum
    200921. nog geen reactie van eresm
  2. Auteur
    OntevredenHuurder#619
    Datum
    25 sept: nog geen enkele reactie ontvangen.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ERESM European Residential Management?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen