Klacht ERESM European Residential Management: Hoge kosten, slecht onderhoud, abominabele service!

vandenBerkmortel

Samen met mijn twee kinderen ben ik na een scheiding terecht gekomen in een (duur) huurhuis, omdat ik snel alternatief onderdak wilde hebben. Lakse oplevering met 1) een ranzige keuken, 2) een badkamer helemaal onder de kalk, 3) een niet opgeloste lekkage, 4) een sleutel die kwijt is (onveilige situatie 1).

ERESM weigert deze klachten snel op te lossen en pas na ongeveer 3 maanden zijn deze klachten deels opgelost, na veel bellen en emailen om tot actie te manen of zelfs opnieuw te bellen na terugbelverzoeken. Vooral het feit dat een sleutel kwijt is en ik daarop met weet ik hoeveel mensen moet bellen, foto's moet sturen en er moeilijk gedaan wordt over het vervangen van sloten is ergerlijk en heeft me een onveilig gevoel gegeven.

In de tussentijd hebben zich de volgende klachten voorgedaan:
5) Mijn oven is gaan vonken, waardoor de keukenkastjes bijna in brand zijn gevlogen in een huis vol kinderen (onveilige situatie 2), 6) de diepvrieslades bleken kapot en na een half jaar nog steeds niet vervangen, 7) de wasmachinekraan is lek, waardoor een lekkage is ontstaan, 8) de voordeur ging plotseling niet meer dicht en men komt pas na een week in actie (onveilige situatie 3), 9) de verwarmingsketel maakt bonkende geluiden

Een klachtenbrief over deze situatie en een verzoek om hierover gebeld te worden, gewoon negeren. Zelfs na een herhaaldelijk verzoek. Na drie weken amper excuses, maar een update over de stand van zaken en een belofte dat zaken opgepakt gaan worden. Daar wordt opnieuw maar deels aan voldaan.

De maat is bij mij vol, ik wil mij huurcontract per 1 juli opzeggen omdat er tot drie maal toe een onveilige situatie in de woning is geweest en ik het spuugzat ben telkens met gebreken geconfronteerd te worden die niet of half opgepakt worden. Telefonisch contact hierover blijkt wederom niet mogelijk. Na mijn email duurt het 3 weken voordat wederom een nieuw persoon het verzoek afwijst. Wel een brief met een huurverhoging van ruim 3% in dezelfde week en een aanbod voor compensatie. De situatie heeft mij inmiddels zoveel stress opgeleverd, dat ik niet meer zit te wachten op compensatie. Een verzoek om hierover even telefonisch terug gebeld te worden, wordt wederom genegeerd. Bedankt ERESM voor het ontzorgen na een periode waarin het allemaal toch al gemakkelijk was.

De mogelijkheid om mijn huurcontract te ontbinden per 1 juli aanstaande vanwege alle gebreken en de absoluut schandalige manier van omgaan met deze gebreken.

ERESM European Residential Management
    Geachte heer Van Berkmortel,

Dank voor uw bericht en toelichting.

Wij hebben vernomen dat uw ons ook heeft gemaild en hebben daar vandaag een inhoudelijke reactie op gegeven.

Wij hebben in ieder geval aan de klachten nogmaals met spoed doorgestuurd naar de technisch manager met het verzoek dit op te laten oppakken.

ERESM

Ook een klacht indienen over ERESM European Residential Management?