Klacht ERESM European Residential Management: Slot en keuken veranderd zonder toestemming en medeweten.

sad Niet opgelost
Gebruiker1655737784

Ik heb een heel vervelend probleem.

Op 14 april heb ik de sleutels gekregen van mijn woning in Rotterdam. Oplevering was in orde, niks mis mee. Vervolgens ben ik nog 2 keer in mijn woning geweest voor een aantal zaken.

Op 1 mei wou ik weer mijn woning in, bleek dat toen het slot van mijn woning zomaar was aangepast waardoor ik mijn woning niet binnenkon. De volgende gebeld met het verhuurdersbedrijf ERESM. Die hebben een monteur aangestuurd dezelfde dag en die constateerde inderdaad dat het slot was vervangen en dat er nu een Belgisch slot op zit. De sleutel die er nu in kan komt ook totaal niet overeen met wat ik heb ontvangen in 1e instantie. De monteur heeft de nieuwe sleutels in mn postvakje gedaan en so far so good. Zou je denken.

Toen ik over 10 dagen mijn woning in kwam met de nieuwe sleutels bleek ook dat de keuken is veranderd, de kookplaat staat niet meer onder de afzuigkap, de inbouw oven die ze zouden leveren past er niet meer in en mijn wasbak lekt. Hier heb ik op 12 mei een klacht over ingediend. Door al deze gebreken kan ik nog niet gaan verhuizen/wonen in de woning met een keuken wat niet functioneert.

Op 1 juni is er een monteur langsgeweest, die heeft niks kunnen doen. Keukenblad kan door leverproblemen niet worden vervangen en de woning is deels niet bewoonbaar omdat ik er niet kan koken. Daarnaast werd er beloofd dat het slot opnieuw vervangen zou worden, de monteur constateerde toen dat de deur niet veilig genoeg is en dat ook de voordeur vervangen moet worden.

14 juni is dezelfde monteur langsgekomen voor de opmetingen (wat ook gewoon op 1 juni gedaan kon worden) en is het keukenblad besteld. We zijn bijna een week verder maar heb nog steeds niks gehoord wanneer dit geleverd kan/zal worden. Ze hebben een wettelijke termijn van 6 weken wat aankomende vrijdag verloopt en het ziet er niet naar uit dat ze dit gaan halen. Tot overmaat van ramp worden er geen afspraken nagekomen en moet ik zelf overal achteraan bellen voor iets wat zij hebben veroorzaakt.

Dus ik heb al voor 2,5 maand huur betaald, ik kan nog niet in mn woning vanwege de gebreken, en het ergste van allemaal; dit alles is gebeurd omdat een monteur zonder toestemming en medeweten van mij na oplevering heeft lopen kloten met en in mijn woning en dat niemand weet waarom ze dit hebben gedaan.

Gewoon inbreuk in mijn privacy + het onbewoonbaar maken van mijn woning door werkzaamheden waar ik geen toestemming voor heb gegeven en waar ik niet eens van af weet.

Ervoor zorgen dat mijn keukenblad, voordeur en wasbak ZO SNEL MOGELIJK wordt hersteld.
Er is mij inderdaad gemeld dat er morgen iemand langs zou komen. Ik heb geen idee hoe laat, ik heb met de aannemer gebeld en met Eresm zelf, niemand weet aan wie de opdracht is gegeven en hoe laat er een monteur komt. Ik woon ver weg dus kan niet zomaar naar huis. Nog maar even afwachten hoe dit afloopt morgen..

ERESM European Residential Management
    Hartelijk dank voor uw bericht via het klachtenkompas. Wij willen voorop stellen dat wij de situatie betreuren en alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat u een prettig verblijf kunt hebben in uw nieuwe woning.

Ons onderzoek naar hoe de woning is betreden na uw sleuteloverdracht met de makelaar loopt op dit moment nog. Mogelijkerwijs is er sprake geweest van een miscommunicatie tussen de makelaar, ERESM en de aannemer.

Los van dit onderzoek onderhouden wij op dit moment goed contact met u inzake het oplossen van de nog openstaande gebreken. Zoals inmiddels aan u is mede gedeeld, wordt het nieuwe keukenblad geleverd bij de aannemer op 7 juli. Wij trachten om de volgende dag het blad te laten installeren. Uiterlijk 24 juni zal er een tijdelijke oplossing getroffen worden in de vorm van een tijdelijk keukenblad om ervoor te zorgen dat u gebruik kunt maken van de keuken. Het verhelpen van de lekkage afkomstig van de wasbak is hier inherent aan.

De voordeur wordt binnenkort opgemeten waarna deze op maat gemaakt wordt. Na het afleveren van de voordeur wordt deze geplaatst.

Wij blijven tot de afronding van dit dossier nauw met u in contact zodat wij kunnen bijsturen waar dat nodig is. Ook daarna zijn wij u graag van dienst. In de tussentijd zullen wij ons intern beraden over een gepaste tegemoetkoming voor alle ongemakken die u heeft ervaren.

Ook een klacht indienen over ERESM European Residential Management?