Klacht Erkendedakdekker.nl: Ondanks wettelijke plicht en hun eigen garantie weigeren zij deze gebreken te herstellen.

Jeroen Kat

Ik had op andere sites al een klacht ingediend over een zogenaamd dakdekkersbedrijf met de naam DDM die bij mij eind januari van dit jaar, onder de naam Royal Dakbedekking(en) een kostbare ‘dakenovatie’ heeft uitgevoerd.

Onder de naam DDM BV uit Woerden vond ik op andere sites al vergelijkbare klachten (onderdelen niet uitvoeren of afraffelen, schade en waterschade tot gevolg, onbereikbaar en zelfs dreigementen als je niet gelijk betaald, etc..).

Beide bedrijven zijn gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw met een soort van flexplekken aan de Trasmolenlaan 12 te Woerden.

En zo te zien aan de klachten is Erkende-Dakdekker.nl, met of zonder verbindingsstreepje, ook weer een naam van dezelfde dakdekkers maffia, al kan ik dit bedrijf niet op de site van de kamer van koophandel vinden.

Neem aan dat hun werkwijze ook herkenbaar is; een goed uitziende website met logo’s van brancheorganisaties en in mijn geval zelfs SBS 6. Jammer dat ik nu pas ontdekte dat zij die logo’s onrechtmatig gebruiken (zit ook geen link onder).

In het voortraject merk je ook niet echt iets; netjes op tijd om het dak te bekijken, nette offerte met voorwaarden en garantie en een scherpe maar realistische prijs, voor e opdracht en de uitvoering ook nog een redelijke communicatie maar ja als het werk eenmaal ‘klaar’ is en betaald, dan houdt het op.

In mijn geval constateerde een gerenommeerde dakdekker de volgende gebreken met wateroverlast en mogelijk schade tot gevolg:
– In tegenstelling tot de offerte is geen onderlaag op het bovendak aangebracht maar is de isolatie op de 30 jaar oude bitumenlaag aangebracht;
– De dakbedekking over de isolatie zit op diverse plekken los waardoor water naar binnen kan lekken;
– De dakbedekking over de isolatie is rondom de rookgasafvoeren/ ontluchtingen matig tot slecht afgewerkt;
- De regenwaterafvoer is slecht en niet waterdicht afgewerkt.

Het bedrijf reageert ondanks duidelijke toelichting met foto’s van de hiervoor genoemde gebreken niet via mail of telefoon.

Herstellen van de genoemde gebreken of financieel volledig compenseren (geschat op ca. € 2.000,-).

Wij vinden dat Erkendedakdekker.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Erkendedakdekker.nl?