Klacht Esprit: Bestelling geannuleerd zonder toestemming

sad Niet opgelost
MichelleR

Op 24-03-2018 bestelde ik een kanten zwangerschapsjurkje voor onze bruiloft. Dit zou mijn trouwjurkje worden.
2 dagen later om 20:30 uur krijg ik een mail dat ik niet achteraf kan betalen maar vooruit moet betalen (wat trouwens wel vreemd is, waarom staat niet direct bij de bestelling?) Als ik dit toch via ideal, credit card of dergelijke wilde doen moest ik de bestelling opnieuw plaatsen. Bij de eerste keer had ik een welkomst code gebruikt waarmee ik €15 korting kreeg in de webshop. Deze code was al eens gebruikt dus kon ik niet gebruiken. Ik stuurde naar aanleiding van dit onderstaande mail:

Hallo,

Zie onderstaande mail..

Ik wil het artikel graag opnieuw bestellen zodat ik via credit card kan betalen. Ik kan nu mijn kortingscode niet meer gebruiken. Dat was: NMB45APHNL .
Is er een manier om de bestelling wel met credit card te betalen en alsnog de code te kunnen gebruiken?

Michelle

Hierop kreeg ik het antwoord dat ze in overeenstemming met mij ?? de bestelling hadden geannuleerd en de nieuwe code wat ik toegezonden kreeg zou tot 2 april beschikbaar zijn. Toen ik het jurkje direct opnieuw wilde gaan bestellen was deze uitverkocht!!

Ik heb hierop de klantenservice gebeld om 20:39 uur. Ik kreeg iemand eraan die toen ook de bestelling had geannuleerd. Dus ik vroeg waarom zij de bestelling geannuleerd had terwijl ik hier niet specifiek om gevraagd had. Want als ik had geweten dat dit het laatste jurkje in maat 38 was had ik deze wel betaald zoals de manier waarop beschreven stond als in de mail (vooruit betalen).
De persoon aan de telefoon gaf aan dat ik hierom wel gevraagd had en pakte de mail erbij. Dus ik zei nogmaals dat ik niet gevraagd om te annuleren. Waarop zij antwoordde dat ieder normaal mens dat vanuit de mail wel uit op zou maken.

Ik vroeg of de annulering niet terug gedraaid kon worden. Nee dat ging niet. Ik moest maar GEDULD hebben tot het weer binnen was en opnieuw bestellen. Ze kon mij niet vertellen wanneer het jurkje opnieuw binnen zou komen. Ik moest mijzelf inschrijven voor de mail zodat ik een mail kreeg als dit jurkje weer binnen was in de juiste maat. Erg aardig was ze niet, ze kwam geïrriteerd over aan de telefoon en kon hier niets meer aan doen.

Ik vind het vervelend dat iets geannuleerd wat ik erg graag zou willen hebben voor een erg speciale dag zonder dat ik hierom vraag. Hoe gaat dit opgelost worden Esprit? In de winkels is dit jurkje ook niet meer beschikbaar.

Het jurkje wat ik besteld had wel versturen.

Wij vinden dat Esprit hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

MichelleR
Reactie van esprit bleef uit. Inmiddels kwam het jurkje op een andere website ook online.

Ook een klacht indienen over ?