Opgelost door esr tv: Abonnement ESR tv/T Mobile een geslepen verdienmodel

Ben E

Op mijn factuur van T mobile werd ineens €5 per week aan 'extra kosten' in rekening gebracht. Benieuwd wat dit was moest ik diverse stappen doorlopen om te achterhalen waarom deze kosten in rekening werden gebracht. Het bleek een afgesloten abonnement te zijn van esrtv. Omdat ik hier nooit van heb gehoord ben ik online gaan zoeken. Hier werd me snel duidelijk dat ik niet de enige ben die zonder dit te weten een abonnement heb voor deze dienst. Opmerkelijk, ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en koop geen app's. Ik plaats tevens mijn vraagtekens bij de handelswijze van T-mobile in dezen en spreek mijn verbazing uit dat je klaarblijkelijk zonder het te weten extra kosten in rekening gebracht krijgt. Op een e-mail naar esrtv volgde geen reactie en men bleef 'vrolijk' €5 per week in rekening brengen via t mobile. Vervolgens t mobile gebeld. Medewerker geeft aan dit vaker te horen en noemt kinderen die soms een app downloaden en akkoord geven en meer van dit soort redenen. Dit is allemaal niet het geval, ik ben de enige die mijn telefoon gebruik. Een verdacht gebeuren . T mobile start een onderzoek en zorgt dat ik met mijn abonnement geen apps meer kan aanschaffen en dat was het. Ondertussen mag ik €25 betalen voor een dienst die ik niet heb afgesloten en niet heb gebruikt. Zoals reeds aangegeven, van esr tv geen enkele reactie. Het internet staat vol met deze klachten en men gaat hier gewoon mee door. T mobile, je gooit je naam toch niet te grabbel om zo geld te verdienen? ESR tv, ik verwacht de middels T mobile in rekening gebrachte € 25 retour om bovenstaande redenen retour.

De middels T Mobile ik rekening gebrachte bedragen retour storten.
Ondanks een ongelukkige samenloop van omstandigheden een snelle reactie en voorstel ontvangen van de kant van ESR tv.

esr tv
    Beste,

Bedankt voor het contact opnemen met onze klantenservice.

Wij willen u laten weten dat de op 23 Augustus is er een mail verzonden naar de klant en we wachten op zijn reactie om terugbetaling uit te voeren. In deze mail stond ook een volledige omschrijving van aanmeldings process en bevestiging van afmelding.

Gisteren werd nog een email gestuurd met bevestiging van het afmelden, terugbetaling aanbod en omschrijving van aanmeldings procedure.

Vandaag hebben we de klant proberen te bellen. Helaas kregen we geen gehoor, daarom een voicemail ingesproken.

Om terugbetaling uit te voeren wachten we op gevraagde informatie die we van de klant zouden moeten ontvangen.

Klantenservice
    Ben E

Dank u voor uw reactie. Uw e-mail is blijkbaar zonder dat ik hiervan op de hoogte was als spam in de bijbehorende inbox terecht gekomen. Hierdoor ben ik er abusievelijk vanuit gegaan geen reactie van u te hebben ontvangen. Fijn dat u samen naar een oplossing wil zoeken. Wel wil ik nog inhoudelijk reageren op uw geplaatste reactie.

Volgens uw gegevens is er op enig moment op een van uw promotionele banners geklikt gevolgd door een klik op 'ga verder' en een klik op 'betalen' waarna het abonnement is geactiveerd; een drietal kliks waar ik zo mijn twijfels over blijf houden. De SMS met daarin de bevestiging van het op voorgaande wijze beschreven afgesloten abonnement waar u naar refereert heb ik overigens niet ontvangen. Naast het feit dat er zonder het te weten een abonnement afgesloten kan worden, waarbij er per week een bedrag in rekening wordt gebracht, heeft het achterwege blijven van een SMS tot gevolg dat de provider meermaals het bedrag in rekening zal brengen bij de niet wetende 'contractant' die dit niet of (te) laat zal ontdekken.

In uw bericht verzoekt u om mijn bankgegevens: naam rekeninghouder (volledige naam en geen initialen) IBAN en Swift Code. Gezien de hele gang van zaken voel ik mezelf er niet gerust op u deze gegevens te verstrekken. Ik maak ook geen gebruik van de aangeboden diensten van PayPal. Graag verneem ik van u dan ook of er in dezen op een andere wijze tot een oplossing gekomen kan worden.

Bernard
    esr tv
    Beste Bernard,

Bedankt voor het opnemen vn uw telefoon.

Naar aanleiding tot onze telefonisch gesprek verzoeken we u vriendelijk om vereiste informatie op te geven, zodat we uw terugbetaling van aangerekende kosten van 20 euro terug kunnen storten.

Naam rekeninghouder (volledige naam en geen initialen)
    IBAN
    Swift code

Hieronder ziet u het voorbeeld van IBAN en SWIFT-code.

IBAN = NL91ABNA0417164300
    SWIFT-code = ABNANLKA

Mocht u uw IBAN- en SWIFT-code niet bij de hand hebben, kunt u het beste contact opnemen met uw bank.

In afwachting op uw reactie.

Klantenservice

Ook een klacht indienen over esr tv?