Klacht Essent: extreem hoogverbruik electriciteit

Beste mensen van Essent,

Nadat ik meerdere mailtjes en telefoontjes heb gepleegd naar jullie vanaf november 2011, wil ik alsnog mijn klacht bij jullie neerleggen.
N.a.v. de mail die ik van jullie heb ontvangen 29-11-2012 heb ik ook nog gereageerd via de mail maar meld nu ook de klacht bij KlachtenKompas. Het gaat om het hieronderstaande probleem.
U geeft het verbruik weer van 2009 t/m 2012; hier ziet u ook dat wij in 2010-2011 een extreem hoog verbruik hebben.
Over dit probleem heb ik meerdere malen telefonisch contact gehad met Essent; ik heb voor u de volgende namen: Saphira Whelan, Esther Marks, Saskia Onderdijk, Linda Borman, Frank Vleeshouwers.
Heb foto's van mijn meter toegestuurd, en aangeven dat wij in augustus 2009 ons oude waterbed vanwege het grote verbruik hebben weggedaan en dat onze dochter een half jaar uitwonend is geweest in 2010 dus er zou in dat jaar juist minder verbruik moeten zijn geweest.
Steeds heeft Essent niets ondernomen, ik hield de standen iedere maand bij heb die ook gemaild maar vervolgens werd er dan gezegd, dit is verbruikt en niet anders.
Ik zou graag willen dat er onderzoek plaatsvindt hoe dat zomaar ineens kan een jaar zo'n groot extreem verbruik.
Het is toch raar dat je ieder jaar een gemiddeld verbruik hebt rond de 5000 en dan ineens 1 jaar een extreem hoog verbruik (bijna het dubbele) van 8000.
Nu gebruik ik regelmatig de manager voor het gebruik te controleren.
Ik heb ieder jaar een gemiddeld verbruik rond de 5000 dat jaar (2010-2011) een verbruik van 8000, hiervoor heb ik fors moeten bijbetalen wat ik niet terecht vindt.
Want uit mijn gemiddeld verbruik van 5000 blijkt dat dit vrij normaal is, hiervoor heb ik navraag gedaan bij Enexis en bij Essent, en dat ik een extreem hoog verbruik had in 2010-2011 is wel degelijk te wijten en dat er wel degelijk iets mis .
Ik zou heel graag zien dat jullie mij hierin tegemoet komen door een onderzoek te doen en als dan niet bewezen kan worden aan wie het ligt dan vind ik dat we de kosten sam-sam moeten delen voor het verbruiksjaar 2010-2011, ik denk bijvoorbeeld aan ieder de helft van de bijbetaling van € 705,29 die ik heb moeten doen voor het verbruiksjaar 2010-2011.
Verder vindt ik de tijd van de meter-opname raar, want ik ben de enige bij ons in de straat waar de opname in september van het jaar plaats vindt, bij de andere bewoners is dat in november van het jaar, en dat is ook de maand waarin Enexis de opname komt doen.
En jullie zijn wettelijk verplicht om voor de jaarafrekening de meterstand op te vragen bij Enexis.
Ik hoop van harte dat jullie serieus naar deze klacht kijken en actie ondernemen.
Afwachtend op een snelle positieve reactie,

Ellen Filippini

Graag een onderzoek naar het extreem hoge verbruik van het jaar 2010/2011.
Dit loopt al vanaf eind 2009, ik heb hier diverse keren telefonisch contact en mailcontact over gehad.
Als u wilt kan ik desbetreffende mailtje ter info naar u toesturen.

Essent
    Beste Ellen Filippini,Allereerst wil ik u bedanken voor uw klacht met betrekking tot uw verbruik van elektriciteit. Ik stel het zeer op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.Ik wil dit graag voor je nakijken. Indien u akkoord gaat, stuur dan in een e-mail naar forum@essent.nl je klantnummer. Na ontvangst krijgt u zo spoedig mogelijk een terugkoppeling van mij of van mijn collega's.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Richard
    Ellen Filippini
    Ik zal u de gegevens toesturen via de mail, maar ze staan nu ook bij de aanvullende gegevens van de klacht.
    Essent
    Beste mevrouw Filippini,Uw e-mail is in alle goede orde ontvangen. U krijgt zo spoedig mogelijk een terugkoppeling.Met vriendelijke groet,Richard
    Bedankt.Groetjes, Ellen
    Essent
    Beste mevrouw Filippini,Ik heb uw reactie op de door Essent verstuurde e-mail d.d. 29-11-2012 doorgestuurd naar de afdeling Warmte. De uitleg over de hoge bijbetaling op de Jaarafrekening van elektriciteit staat in genoemde e-mail.De klacht die betrekking heeft op het onderhoud aan uw verwarmingsinstallatie heb ik doorgestuurd naar de afdeling Warmte. U krijgt van genoemde afdeling een reactie.Met vriendelijke groet,Richard
    Hallo Richard,Wacht de reacties af.Groetjes, Ellen Filippini
    Essent
    Geachte mevrouw Filippini,Bedankt voor uw reactie. Heeft u verder nog vragen, dan kunt u ook rechtstreeks een e-mail sturen naar forum@essent.nl. Vergeet niet uw klantnummers te vermelden.Met vriendelijke groet,Richard
    Ellen Filippini
    Ik heb nog helemaal niets van Essent vernomen, dus afwachten verder.
    Ellen Filippini
    Ik heb nog helemaal niets van Essent vernomen, dus afwachten verder.
    Essent
    Geachte mevrouw Filippini,De afdeling warmte heeft uw klacht in behandeling en zal u rechtstreeks een reactie geven.Met vriendelijke groet,Richard
    Ellen Filippini
    Hallo Richard,Ik heb nog van afdeling Warmte of afdeling Electriciteit iets vernomen.
    Dus ik wacht gewoon verder af.
    Kan je me eventueel wel namen geven van diegene die de klacht in behandeling heeft genomen, dat is wat makkelijker voor mij om te gaan informeren, anders hang ik uren aan de telefoon en kan ik tot in de treuren steeds opnieuw mijn verhaal doen, dat schiet dan niet echt op.Groetjes,Ellen Filippini
    Essent
    Geachte mevrouw Filippini,Ik heb zojuist met een medewerker van de afdeling warmte gesproken. De klacht is inmiddels in behandeling genomen en vanochtend is dit per e-mail aan u bevestigd.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Richard
    Ellen Filippini
    Ik heb inderdaad een mailtje van afdeling warmte ontvangen.
    Schiet ik niet veel mee op, hun hebben maar 2 meldingen van klachten.
    Heb email teruggestuurd en nogmaals de klacht duidelijk omschreven en dat dit al vanaf 2007 speelt.
    Hoop dat ze de klacht serieus bekijken!!
    Wacht maar weer af.Groetjes, Ellen Filippini
    Essent
    Beste mevrouw Filippini,Indien u tot op heden nog geen antwoord heeft gehad op uw tweede vraag/e-mail, geef ik u het advies om in het vervolg uw e-mails rechtstreeks te sturen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan direct contact op met de betreffende afdeling.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Richard
    Hallo Richard,
    Na mijn tweede mail nog steeds geen reactie gehad van afdeling Warmte, en totaal nog helemaal GEEN reactie van afdeling Electriciteit. Slechte zaak hoor!! Ik zal mijn tweede mail naar het Fourum van Essent sturen en maar weer afwachten. Graag zou ik ook een reactie van afdeling Electriciteit willen. Groetjes, Ellen Filippini
    Essent
    Geachte mevrouw Filippini,De medewerkers die u een antwoord geven op de website van klachtenkompas werken op de afdeling gas en elektriciteit. De afdeling Warmte is intern een aparte afdeling, ik kan u dan ook geen namen geven van de betreffende medewerkers. Ik heb destijds uw klacht ook aan ze doorgegeven, dit is wat ik alleen maar voor u kan doen met betrekking tot Warmte.Uw vraag met betrekking tot de elektriciteit is beantwoord door de klantenservice gas en elektriciteit in een e-mail op 29 november 2012.Met vriendelijke groet,Richard
    Ellen Filippini
    Beste Richard,Kan je mij dan aangeven hoe ik in contact kom met afdeling Warmte want heb nog totaal geen reactie gehad. wat betreft electriciteit, dat antwoord kan ik niet veel mee is een berekening maar wil meer duidelijkheid hierover.
    Heb afdeling electriciteit al 2x hierover een mailtje gestuurd 13-12-2012 en 04-01-2013 maar totaal reactie ontvangen, dus schiet hier weinig mee op! Er wordt dus slecht gecommuniceerd als het klachten betreft. Groetjes Ellen Filippin
    Essent
    Geachte mevrouw Filippini,Allereerst wil ik u bedanken voor uw klacht. Ik stel het zeer op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.Met betrekking tot uw vragen over warmte verwijs ik u door naar het contactformulier op de website va Essent Warmte. U kunt ook een kopie maken van de eerder gestelde vragen en die in een e-mail sturen naar forum@essent.nl. Ik of iemand van mijn collega's zullen er dan voor zorgdragen dat de vraag zo spoedig mogelijk in behandeling zal worden genomen door de afdeling warmte.Uw vragen met betrekking tot elektriciteit kunt u stellen via het webformulier op de website van Essent of u kunt rechtstreeks een e-mail sturen naar genoemd e-mailadres. Ik geef u het advies om dit te toen in het vervolg, u krijgt dan namelijk sneller een reactie. Uw vraag van 13 december 2012 is beantwoord. Wij hebben voor wat betreft elektriciteit daarna geen schriftelijke vragen meer van u ontvangen.Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Richard
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?