Klacht Essent: Aanbieding annuleren bij Essent bijna onmogelijk.

BilalCaliskan

Essent heeft mij na telefonisch contact een contract gestuurd per email. Ik heb de contract geaccepteerd via de mail met een muisklik. 20minuten na het accepteren, ben ik toch op andere gedachten gekomen, en wou ik het annuleren. Vervolgens heb ik Essent gebeld en kreeg een mevrouw aan de lijn, en heb ik verteld over de aanbieding die mij is toegestuurd en dat ik het heb geaccepteerd, maar toch wil annuleren.

Mevrouw heeft het nagekeken en vertelde mij dat het nog niet is afgerond, en dat ze het morgen in orde maakt voor mij, vervolgens mij een email stuurt van de annulering.

Daarna kreeg ik een email dat ze mij telefonisch niet konden bereiken en dat ik een 0900 nummer moet bellen. De meneer aan de telefoon vertelde mij dat het vreemd is en dat mijn contract morgen al ingaat. Hij snapte het ook niet. En heeft genoteerd dat ze mij binnen 2 weken terugbellen. Maar volgens de andere medewerker zou ik een bevestiging per mail krijgen van de annulering?

Hoe zit het nou?

Ik wil graag dat de aanbieding wordt GEANNULEERD, omdat ik 10 minuten na accepteren op andere gedachten ben gekomen, en afzie van Essent.

Essent
    Beste BilalCaliskan,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken.

Wij hebben op 6 augustus 2015 een aanmelding van u ontvangen. De startdatum van de levering stond vastgesteld op 7 augustus 2015. Omdat de levering binnen korte tijd gestart wordt is het niet mogelijk om op de reguliere wijze te annuleren. U heeft dan op afstand afgezien van de bedenktijd. In dit geval blijft u het recht houden om binnen veertien kalenderdagen te annuleren. Echter bent u dan de reeds geleverde energie verschuldigd met de tarieven zoals opgenomen in het tarievenblad.

U geeft aan dat u heeft gebeld om te annuleren voordat de levering is gestart. Helaas kan ik hier geen notitie van vinden in het systeem. Excuus voor het ongemak.

Wij hebben een aansturing gemaakt en nemen contact op met uw vorige leverancier met het verzoek om u terug te nemen als klant. U wordt binnen twee tot vier weken op de hoogte gebracht van de afhandeling. Het kan de afhandeling bespoedigen als u de situatie ook aangeeft bij uw vorige leverancier. U ontvangt in de tussentijd mogelijk wel facturen van ons. Ik adviseer u deze te betalen.

Dave
    Essent Webcare
    BilalCaliskan
    In de tussentijd ontvang ik facturen van Essent zegt u? Dat zijn dus eigenlijk de gebruikte stroom en gas in de tussentijd neem ik aan?

Essent
    Beste BilalCaliskan,

De facturen zijn inderdaad bedoeld voor het verbruik van elektriciteit en gas.

Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?