Opgelost door Essent: Aanbieding met verplichtingen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 102054
Gebruiker
Minkman
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 1-01-2014 ben ik met hulp van de consumentenbond voor energie overgestapt van Essent naar Budget Energie. Begin februari 2015 werd ik telefonisch benaderd (ondanks mijn niet bel register lidmaatschap) door Bulent Demirbas van Essent, die mij een geweldig aanbod wilde doen om weer terug te komen bij Essent en dat bijzonder agressief deed. Ik heb gezegd "zet het maar op papier" want ik was zijn mooie praatjes zat. Op 10-02 ontving ik per mail zijn aanbieding. De volgende dag vertrok ik voor vakantie in Frankrijk. Tijdens de vakantie schrok ik van deze aanbieding, die meer op een contract leek. Daarom heb ik op 21-02 per mail gemeld de aanbieding niet te accepteren en de procedure bij de consumentenbond ter discussie te stellen. Bij terugkomst in Nederland werd mijn vrouw op 16-03 gebeld met nadere vragen, die zij (terecht) niet wenste te beantwoorden. Wel sprak hij van een contract dat hij met mij telefonisch had gesloten. Gezien deze leugenachtige beweringen neem ik niet meer op.

De oplossing

Essent tot de orde roepen

2 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Geachte heer Minkman,
    Ik wil u onze excuses aanbieden voor het onprettige gesprek. Wij mogen u telefonisch benaderen binnen 2 jaar ondanks het bel-me-niet-register. Ik heb voor u nu het recht van verzet verwerkt hiervoor.
    Ik heb voor u alle systemen gecontroleerd en ik kan niets terug vinden van een aanmelding. Wij gaan u dus ook niet leveren.
    Nogmaals onze excuses voor het ontstane ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
  2. Auteur
    Minkman
    Datum
    geen

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Minkman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen