Klacht Essent: Absurde prijsstijging van 30% bij vaste tarieven.

Fries

In november overgestapt naar Essent. Zakelijk contract, 5 jaar vast. Eind januari kreeg ik te horen dat door gestegen kosten etc ik voortaan 30% meer moet betalen (van 290 naar 385 per mnd)
Inmiddels 3x over gebeld en 3x gemaild maar ze weigeren te snappen waar het over gaat: deze stijging slaat nergens op.
Ik mag per maand best minder betalen en tja dan betaal ik bij aan het eind van het jaar.
Ik snap dat er een prijsstijging was, maar geen 30%!
Ze hebben ons gelokt met het lage aanbod en misbruiken de prijsstijging van de overheid om dat te compenseren. Schandalig!

Ik wil bovenop het afgesproken tarief van 290 per maand alleen de wettelijke prijsstijging hoeven te betalen. Dat bod was wss direct al niet reeel, maar als er een tarief wordt afgesproken mag je verwachten dat je daar bij het verwachte gebruik, niet bij hoeft te betalen.

Essent
    Goedemorgen Fries,

Ik kan me voorstellen dat je graag contact hierover wil. Aangezien het om een zakelijke aansluiting gaat heb ik gelijk je klacht doorgezet naar essent zakelijk.

Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen, en ik vertrouw erop dat het opgelost gaat worden voor u.

Sanne

Fries
Gisteren zijn we gebeld door Essent, goed gesprek maar op dit moment staan we nog met lege handen, qua oplossing. Er werd gesteld dat het destijds afgesproken maandbedrag excl alle verdere kosten was, wat natuurlijk nergens op slaat. Voortaan zouden we 340 per maand moeten betalen en dan zouden we echt niks hoeven bijbetalen aan het eind van het jaar. Dit zou uitgewerkt in een mailtje bevestigd worden. We kregen idd een mail, met als bijlage de mail met het openingsbod van 290 en de vaste tarieven die waren afgesproken. Bij indicatie maandkosten staat daarin duidelijk : dit bedrag is inclusief alle kostencomponenten'. In de mail zelf staat: .....Dat houdt dus in de maand/jaar kosten alleen uw verbruik keer de tarieven is wat u betaald per kWh en m3...... Onzin, want dan zou het maandbedrag op de de helft uitkomen... Verder geen enkele duidelijkheid hoe ze nu opeens op het nieuw aangeboden maandbedrag uitkomen en de garantie dat ik dan niets hoef bij te betalen.

Ook een klacht indienen over Essent?