Klacht Essent: ADMINISTRATIE

harold

15 November kreeg ik de nieuwe sleutel van mijn woning en zou ik mijn oude contract van mijn vorige woning verlengen en dan zou ik een Nest Thermostaat krijgen, alleen dat ging pas in januari als ik mijn oude woning verlaten had. Ik nam eind januari contact op met Essent dat ik 18 februari mijn woning verliet, toen bleek er niks bekend te zijn en hadden ze een tweede contract voor 3 jaar vast gelegd, waar ik niet zomaar onderuit kon. Daarna zou ik 4 x teruggebeld worden, dat is niet gebeurd, na de 5 de x stuurde ik een mail en toen kreeg ik een reactie van een prima mevrouw, die heeft toen het contract ontbonden. Nu verlaat ik mijn oude woning op 18 februari en geef mijn eindstanden door, heeft essent alleen de elektriciteit opgezegd en niet het gas, terwijl ze wel een bevestiging sturen. Ook heb ik een voorschot van € 130,00 per maand en nu schrijven ze € 201,00 af, terwijl de eindafrekeningen apart zijn afgeschreven. Inmiddels 21x gebeld nog niks opgelost.

Mijn contract opzeggen, ik ben helemaal klaar met die organisatie, schiet ik net uit mijn slof tegen zo'n medewerker en ik hang op, vervolgens belt ze mij terug u kan het maar uitzoeken met uw contract.

Essent
    Beste Harold. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je onvrede kenbaar te maken. Op het door jou opgegeven adres kan ik echter geen klantgegevens vinden. Het telefoonnummer wat je hebt genoteerd blijkt van een ander persoon te zijn. Ik heb je hierdoor helaas niet kunnen bereiken. Ik wil je vriendelijk verzoeken een e-mail te sturen naar webcare@essent.nl met je postcode, huisnummer en telefoonnummer. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om je klacht te bespreken. Ik kijk uit naar je e-mail. Groet, Dave. Essent Webcare
    Essent
    Beste Harold.
    Ik heb vandaag telefonisch contact met je gehad en ik heb een en ander met je doorgesproken.
    De 201,00 euro heeft betrekking op het voorschot van het nieuwe adres 130,00 euro en nog het voorschot van gas van 71,00 euro omdat deze later is afgemeld dan de elektriciteit.
    Er is inmiddels ook een eindafrekening gemaakt voor de gas waarin dit stukje voorschot nog verrekend is, dus in mindering gebracht is op het verbruik.
    We hebben afgesproken mocht er nog iets zijn wat dit betreft dat je dan een mail stuurt naar het webcare team.
    Ik wil je nogmaals mijn excuses aanbieden voor alle overlast en je bedanken voor het prettige gesprek.Met vriendelijke groet.
    Jeanne
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?