Klacht Essent: Afsluiting electrameter klantnummer 0170309310

Klachtnummer
# 85396
Gebruiker
bijzonder boze klant
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Geachte dame/heer
Ik wil niet als een notoire wanbetaler te boek staan, maar wat Essent mij aandoet is onbegrijpelijk. Als ik al een betalingsachterstand zou hebben is er altijd een mailadres bij Essent waarop vermeld met daarin een inhoudelijke boodschap (meter no. en hoogte bedrag). Waarom gaat Essent mij pas bellen als ze gaan afsluiten? Waarom kunnen zij niet gebundeld nota's via mail versturen? Ik heb meerdere aansluitingen. Waarom vervolgens exorbitante hoge voorschotten bedingen terwijl het maar om paar honderd euro gaat? Alle jaarrekeningen zijn altijd bet. Ik heb nota bene foto's met onderliggende actuele krant met meterstanden verzonden. Allemaal info waaruit ik wilde laten blijken hoe de actuele stand is. Transparantie.

Gewenste oplossing

Als het kan leiden tot oplossing. Energievoorschotten op basis van verbruik vooraf betalen met wettelijke rentevergoeding achteraf verrekenen. Energie voorschotten, gespecificeerd gebundeld mailen.

4 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste Jos,Wat jammer om te lezen dat dit is gebeurd. Bedankt dat je de moeite neemt om je onvrede kenbaar te maken. Aan de hand van jouw gegevens begrijp ik dat het gaat om een zakelijke aansluiting. Ik heb je klacht daarom doorgezet naar onze zakelijke kant. Zij zullen contact met je opnemen om je onvrede te bespreken.Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare
  2. Auteur
    bijzonder boze klant
    Datum
    Ondanks dat ik van Essent afgelopen maandag direct een overzicht heb gekregen, met volgens hen de openstaande posten, heb ik deze die zelfde maandag nog beantwoord, maar kreeg ik van Essent nog geen enkele reactie terug.
    Ik vind dit een bijzonder kwalijke zaak dat Essent zich zo gedraagt.Mijn vertrouwen in Essent is dan ook tot een nulpunt gezakt.Te meer dat zij mij via de netbeheerder wel hebben laten weten de energielevering te staken middels afsluiting.
  3. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste Jos,
    Het is niet de bedoeling dat je geen reactie krijg op je vraag. Mijn excuus hiervoor. Ik heb het verzoek nogmaals neergelegd bij Essent Zakelijk.
    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare
  4. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste Jos,
    Ik heb teruggekoppeld gekregen van Essent Zakelijk dat je contact met hen hebt gehad om je onvrede te bespreken. Je hebt een e-mail gehad met betrekking tot de laatste openstaande posten. Je hebt daarnaast een correctie gehad. Ik vertrouw erop dat hiermee je klacht voldoende is afgehandeld.
    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen