Klacht Essent: Afsluiting electrameter klantnummer 0170309310
Details
Klacht
Geachte dame/heerIk wil niet als een notoire wanbetaler te boek staan, maar wat Essent mij aandoet is onbegrijpelijk. Als ik al een betalingsachterstand zou hebben is er altijd een mailadres bij Essent waarop vermeld met daarin een inhoudelijke boodschap (meter no. en hoogte bedrag). Waarom gaat Essent mij pas bellen als ze gaan afsluiten? Waarom kunnen zij niet gebundeld nota's via mail versturen? Ik heb meerdere aansluitingen. Waarom vervolgens exorbitante hoge voorschotten bedingen terwijl het maar om paar honderd euro gaat? Alle jaarrekeningen zijn altijd bet. Ik heb nota bene foto's met onderliggende actuele krant met meterstanden verzonden. Allemaal info waaruit ik wilde laten blijken hoe de actuele stand is. Transparantie.
Gewenste oplossing
Als het kan leiden tot oplossing. Energievoorschotten op basis van verbruik vooraf betalen met wettelijke rentevergoeding achteraf verrekenen. Energie voorschotten, gespecificeerd gebundeld mailen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.