Klacht Essent: Afspraken worden niet nagekomen.

lenart

Ik heb in oktober 2018 heb ik via een telefonische verkoop adviseur[naam verwijderd door moderator] van Essent een gegarandeerde energie overeenkomst gesloten van 5 jaar met een maandelijkse premie van € 96,90. Ik heb toen duidelijk en heel expliciet gevraagd of dat wel klopte want per 1 januari zou er veranderingen plaats vinden m.b.t. de tarieven. Hij zei toen dat het bedrag van €96.90 gegarandeerd was als wij nu snel zouden beslissen, We hebben in overleg besloten om de maandelijkse premie naar €130,00 te verhogen. Wij kregen begin deze week een bericht dat het bedrag van €130,00 hoogstwaarschijnlijk onvoldoende zou zijn. Omdat te voorkomen hebben zij het maandelijkse bedrag naar €140,00 verhoogd. Er heeft thuis geen verandering in de samenstelling plaats gevonden. Ik vind het bizar dat er een verhoging van €63,10 door gevoerd kan worden.

Ik wil dat Essent en dhr. [naam verwijderd door moderator] mij haarfijn gaan uitleggen of dit wel normaal is dat ik op jaarbasis €757,00 kwijt ben.

Essent
    Beste meneer [naam verwijderd door moderator], bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig om te lezen dat de huidige situatie niet overeenkomt met de afspraken die u gemaakt heeft met dhr [naam verwijderd door moderator].

Daarom heb ik u ook proberen te bellen. Dus de gemiste anonieme oproep was ik.

Ik ben in uw gegevens gedoken. U heeft vanaf het begin een termijnbedrag gehad van €130,- Dit is ook bevestigd naar ons toe vanuit u. Dit is op basis van het door u opgegeven verbruik. Wanneer u minder betaalt dan zult u inderdaad een bijbetaling hebben op de jaarnota. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Daarnaast zijn de belastingen en overheidskosten verhoogd. Dit was al wel bekend in oktober vorig jaar. Maar wist nog niemand hoe hoog dit precies zou zijn. Daarom is het onterecht dat [naam verwijderd door moderator] u heeft aangegeven dat dit wel zo was.

Daarom wil ik ook oprecht mijn excuus aanbieden voor de manier van uw aanmelding. Ik heb ook een klacht ingediend wat betreft de adviseur en we pakken dit intern op.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sharona

lenart
Er is op geen enkele manier gesproken overcompensatie m.b.t de ernstige misleiding die heeft plaats gevonden. Voor mij persoonlijk riekt het naar pure oplichting. De €130,00 euro hebben wij als een soort spaarpotje gezien. Over de afgesproken € 96,90 wordt door Essent met geen woord over gesproken. Ik zie ook nergens de opbouw voor de extreme verhoging die volgens Essent door de overheid is opgelegd. Er word ook nergens over gesproken om het contract zonder boete te kunnen beëindigen omdat deze is afgesloten door misleiding.

Ook een klacht indienen over Essent?